Kolejny raz awaria w ING
Bank ING przeżywa ostatnio złą passę. Już po raz kolejny klienci tego banku mieli problemy z logowaniem się na stronie internetowej do serwisu ING BankOnLine. Nie działały też bankomaty, nie można było korzystać z kart debetowych.
30.11.2010 | aktual.: 30.11.2010 17:59
- Klienci ING Banku Śląskiego mogą już korzystać z kont przez internet, bankomatów i kart debetowych. Trwająca kilka godzin awaria została usunięta po godz. 16 - poinformował PAP rzecznik ING Banku Śląskiego Piotr Utrata.
Awaria zaczęła się koło południa. Poinformowali nas o niej zaniepokojeni internauci. "ING Bank Śląski ma jakąś poważną awarię! Nie działa bankowość elektroniczna i telefoniczna!" - napisał Sebastian. "Normalnie to już plaga! - denerwuje się Andrzej.
- Powodem awarii jest zawieszenie się systemu. Pracujemy nad jego odwieszeniem i mamy nadzieję, że w ciągu dwóch godzin awaria zostanie usunięta - po godzinie 13. powiedział nam Utrata.
Awaria okazała się jednak większa. Klienci nie mogli zalogować się do konta przez internet, nie działały bankomaty, nie można było korzystać z kart debetowych.
- Karty kredytowe działają, debetowe niestety nie. Nie działają też bankomaty - zaznaczył Utrata w rozmowie z PAP. Dodał, że klienci banku korzystają z ok. 2,2 mln kart debetowych.
- Pracownicy twierdzą, że mają awarię serwera. Czy to był atak hackerów? - wysłała do nas pytania pani Aneta.
Jak zapewniał nas rzecznik, powodem zawieszenia systemu nie były ataki z zewnątrz, a środki klientów na ich kontach są całkowicie bezpieczne. - Ta awaria nie jest w żaden sposób związana z bezpieczeństwem - powiedział.
Przez kilka godzin klienci, którzy chcieli zalogować się do konta przez internet, mogli zobaczyć taki widok: