Konflikty to wina różnicy płci!
Obu płciom bardzo często trudno się porozumieć w sferze zawodowej a owocem tego są kłótnie i spory wynikające z różnych stylów komunikacyjnych.
06.05.2010 | aktual.: 06.05.2010 14:44
Przeczytałam ostatnio interesującą książkę w której amerykańska autorka podejmuje tematykę komunikacji pomiędzy kobietami a mężczyznami w środowisku pracy. Sugeruje ona, że obu płciom bardzo często trudno się porozumieć w sferze zawodowej a owocem tego są kłótnie i spory wynikające z różnych stylów komunikacyjnych.
Jak obrazuje to poniższy przykład:
Pani Ania zwraca się kolegi z którym wspólnie opracowywali nowy projekt dla klienta: Kiedy zamkniemy ten projekt?
(Myśli: „Porozmawiajmy, podyskutujmy o tym projekcie. Zastanówmy się razem, może coś jeszcze trzeba poprawić?” )
Pan Piotr: Planuje zamknięcie tego projektu w przyszły wtorek.
(Myśli: Zadała mi proste pytanie, pewnie chce jasnej odpowiedzi i takiej jej udzieliłem. Nie traćmy czasu na zbędne gadanie)
Pani Ania: Acha, czyli już postanowiłeś?
(Myśli: „Jest trochę nieuprzejmy i obcesowy. Dlaczego nie zapytał mnie o zadanie, kiedy ja chciałabym oddać ten projekt. Jak zwykle decyduje sam a ze mną się nie liczy")
Pan Piotr: Przecież razem to uzgodniliśmy?
(Myśli: „Ech znowu zaczyna się czepiać. Czemu od razu nie powie że chce jeszcze przedyskutować termin projektu?!, O co jej chodzi?")
*I już kłótnia wisi w powietrzu. *Czy jednak rzeczywiście tak jest? Czy faktycznie w pracy tak ciężko się nam porozumieć z naszymi kolegami, szefem lub klientami płci męskiej? Czy nie to przypadkiem za duże uproszczenie? Jestem psychologiem i zdaje sobie z oczywistych różnic w sposobie porozumiewania się kobiet i mężczyzn, ale uważam też że często stają one wymówką dla konfliktów, sporów i walki płci na polu zawodowym.
Mgr Izabela Kielczyk - psycholog biznesu, trener, certyfikowany coach ICC.
Posiada wykształcenie psychologiczne, ukończyła psychologię w Szkolę Wyższej Psychologii Społecznej ze specjalizacją Psychologii Społecznej. Jest członkiem Samorządu Zawodowego Psychologów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Vice-Prezesem Zarządu, Ypsilon Media Sp. z o.o Agencji Kreacji wizerunku biznesowego oraz Prezesem Rady Psychologii Biznesu w Europejskim Forum Właścicielek Firm.
Jest Certyfikowanym Coachem ICC - członkiem International Coaching Community.
Jako coach pomaga rozwijać zdolności, umiejętności i zasoby danego menadżera. Wspiera w odkrywaniu indywidualnych talentów i zdolności. Pomaga Klientowi ustalić jego cele, a następnie je osiągnąć. Towarzyszy menadżerowi w aktywnym poszukiwaniu jego własnych indywidualnych rozwiązań."