Koniec grilla, pora na wędliny
Wakacje to okres, w którym więcej podróżujemy, a także spędzamy czas na świeżym powietrzu. Dla producentów mięsa i jego przetworów oznacza to wzrost sprzedaży dań grillowych oraz konserw. Na jesieni klienci znowu częściej kupują wędliny.
27.08.2010 10:27
Wraz z powrotem do normalnego rytmu, do pracy i szkoły, zmienia się zawartość zakupowego koszyka. Wpływ na wybór produktów ma nie tylko zmieniająca się pora roku, ale także nowe trendy żywieniowe. Więcej osób chce odżywiać się zdrowo, ma świadomość szkodliwości konserwantów i środków chemicznych stosowanych w jedzeniu. Kupuje zatem towary mniej przetworzone, wytwarzane metodami tradycyjnymi.
Producenci przyznają, że wciąż decydującym o zakupie czynnikiem jest cena, ale coraz częściej równie ważna staje jest jakość i sprawdzona marka. Segment artykułów premium rozwija się dużo bardziej dynamicznie niż produktów średniej półki. Dotyczy to niemal wszystkich kategorii FMCG.
- Po okresie walki cenowej, niszczącej jakość wyrobów, widać wyraźną akceptację ekskluzywnych wędlin. Prawdziwych wędzonych staropolskich szynek, produktów dojrzewających, czy podsuszanych. Siła nabywcza konsumentów wciąż jest tu jeszcze sporym ogranicznikiem ale w miarę zapominania o kryzysie oceniam potencjał wzrostu tego segmentu na klika do kilkunastu procent rocznie - powiedział Jacek Lewicki, prezes Drosed S.A. Firma ma już w swojej ofercie ekskluzywne pasztety, kiełbasę siedlecką i dębową oraz pierś wyborną i polędwicę pikantną. Na sezon powakacyjny przygotowała kolejne propozycje dla wymagających klientów.
Autor: MJ