Trwa ładowanie...
d15i4wd
notowania

Konsolidacja

Wczorajsza sesja zakończyła się wzrostem indeksów, a najwięcej zyskały akcje spółek o średniej kapitalizacji. WIG-20 w pierwszej fazie sesji pogłębił korektę, a dzienne minimum zostało wyznaczone na 2609. W drugiej części sesji na parkiecie zarysowała się przewaga strony popytowej, a zamknięcie nastąpiło na dziennym maksimum na 26228.

Share
d15i4wd

Obraz techniczny nie uległ zmianie, w dalszym ciągu WIG-20 znajduje się w trendzie wzrostowym i przebywa w rejonie maksimum na 2634. Spadek na ostatnich sesjach naruszył wsparcie na 2618, ale wczoraj po raz kolejny okazało się iż na niższych poziomach jest spore zainteresowanie kupnem akcji. Dzienne minimum zostało wyznaczone w rejonie wsparcia wynikającego z 50% zniesienia ostatniego wzrostu z 2582 do 2634. Takie zachowanie zdaje się wskazywać na kolejne wydłużenia fali wzrostowej.
Najbliższym oporem jest maksimum na 2634, a w razie jego pokonania potencjalnym celem winien być 2646 lub też 2661. W razie silniejszego wzrostu podaż winna pojawić się na 2685. Najbliższe wsparcie znajduje się na 2622, a w razie jego przełamania popyt winien pojawić się na 2609. Kolejne wsparcia to 2603 oraz 2582. Sygnałem pogorszenia wskazań i pierwszą wskazówką wyczerpania potencjału wzrostowego będzie przełamanie tego ostatniego poziomu wsparcia. W takim wypadku należałoby oczekiwać na korektę do 2554 lub też w mniej optymistycznym wariancie do 2448.
W krótkim terminie zachowanie indeksu przejawia sporą chęć do kontynuacji wzrostu, z drugiej jednak strony struktura wzrostowa jest już w pełni uformowana, co ostrzega przed możliwą korektą. Na razie jednak na horyzoncie nie widać czynnika, który skłoniłby inwestorów do sprzedawania akcji. Owszem pojawia się chęć realizacji zysków, ale zazwyczaj ma to miejsce na pojedynczych spółkach, które nie mają istotnego znaczenia dla kierunku ruchu cen. Silniejsza korekta ma szanse zaistnieć, gdy pojawi się podaż na akcjach liderów czyli walorach KGHM-u, PZU czy też na spółkach paliwowych.

[ Zobacz pełną analizę

]( http://i.wp.pl/a/f/pdf/30446/130104_biul_por.pdf ) Tomasz Jerzyk

d15i4wd

Podziel się opinią

Share
d15i4wd
d15i4wd