Trwa ładowanie...

KRRiT wykreśla rosyjskie stacje z rejestru programów rozprowadzanych

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wykreśla z listy programów rozprowadzanych rosyjskie stacje telewizyjne. „Z uwagi na kwestie bezpieczeństwa i obronności Rzeczypospolitej Polskiej, KRRiT podjęła uchwałę ws. wykreślenia z rejestru programów rozprowadzanych programów: RT (Russia Today), RT Documentary, RTR Planeta, Sojuz TV, Russija 24” - podała KRRiT w czwartek.

KRRiT wykreśla z rejestru programów rozprowadzanych rosyjskie stacje telewizyjne. Nie będą mogły one być obecne m.in. w polskich sieciach kablowych, czy satelitarnych KRRiT wykreśla z rejestru programów rozprowadzanych rosyjskie stacje telewizyjne. Nie będą mogły one być obecne m.in. w polskich sieciach kablowych, czy satelitarnych Źródło: GETTY, SOPA Images/LightRocket via Gett, fot: SOPA Images
d4dfgh1
d4dfgh1

"W związku z rozpoczęciem przez Federację Rosyjską działań wojennych na Ukrainie, z uwagi na kwestie bezpieczeństwa i obronności Rzeczypospolitej Polskiej, KRRiT podjęła uchwałę w sprawie wykreślenia z <<Rejestru programów telewizyjnych rozpowszechnianych wyłącznie w systemie teleinformatycznym i programów rozprowadzanych>> następujących programów: RT (Russia Today), RT Documentary, RTR Planeta, Sojuz TV, Russija 24" - poinformowała Rada.

Gospodarcza "broń atomowa". "Rosja sobie poradzi, ale jakim kosztem?"

Russia Today musi zniknąć z kablówek

Jak podkreślono w zamieszczonym w czwartek na stronie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji komunikacie, wykreślenie z rejestru oznacza brak możliwości rozprowadzania ww. programów w sieciach kablowych, platformach satelitarnych oraz platformach internetowych.

"Upoważnia się Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do wykreślenia nw. programów z rejestru programów telewizyjnych rozpowszechnianych wyłącznie w systemie teleinformatycznym i programów rozprowadzanych z uwagi na zamieszczane treści zagrażające bezpieczeństwu i obronności państwa: Russia Today, Russia Today Documentary, RTR Planeta, Soyuz, Russia 24. Upoważnia się Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do nadania decyzjom podjętym w oparciu o niniejszą uchwałę rygoru natychmiastowej wykonalności. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia" - głosi uchwała KRRiT.

O jej podjęciu informował także w czwartek na Twitterze pełnomocnik Rządu do spraw Cyberbezpieczeństwa Janusz Cieszyński. "Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła uchwałę dot. wykreślenia z rejestru programów rozprowadzanych rosyjskich kanałów, w tym Russia Today" - napisał.

W myśl ustawy o radiofonii i telewizji KRRiT może wykreślić z rejestru program rozprowadzany, który w okresie ostatnich 12 miesięcy co najmniej dwukrotnie zamieścił treści propagujące działania m.in. sprzeczne z prawem, z polską racją stanu oraz postawy i poglądy sprzeczne z moralnością i dobrem społecznym oraz który m.in. zamieszczał "treści nawołujące do popełnienia przestępstwa o charakterze terrorystycznym lub zagrażające bezpieczeństwu i obronności państwa".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4dfgh1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4dfgh1