Letnie szaleństwo wyprzedaży

Polacy spędzili to lato na wakacjach i… na wyprzedażach w centrach handlowych. Ulubionym dniem na zakupy okazała się niedziela.

Letnie szaleństwo wyprzedaży
Źródło zdjęć: © PAP | Jacek Turczyk

10.09.2010 | aktual.: 10.09.2010 16:14

95 procent klientów odwiedzających centra handlowe wzięło w tym roku udział w letnich wyprzedażach - wynika z sondażu przeprowadzonego przez Silesia City Center w Katowicach. Średnio na zakupy na obniżkach wydaliśmy 250 zł ekstra z domowego budżetu, ale aż 13 procent kupujących wydało więcej niż 500 zł. Najchętniej kupowaliśmy buty - zrobiło tak 43 procent osób. 33 procent wybrało ubrania, a 15 procent kosmetyki. Najmniej popularny na wyprzedażach był sprzęt AGD - tylko 4 procent Polacy też rzadko robią zakupy zaraz po pojawieniu się przecen. Ponad 40 procent czeka aż w reklamach pojawi się magiczne -50 i -70 procent.

- Polacy nauczyli się już robić zakupy na wyprzedażach. Obserwują sklepy i centra handlowe, przygotowują się do obniżek, upatrując sobie rzeczy i czekając na ich przecenę. Wielu klientów wie, że lipiec i sierpień to okres letnich wyprzedaży, a styczeń - zimowych. Pod tym względem zachowujemy się już tak samo jak klienci centrów handlowych w USA, Francji czy Hiszpanii - mówi Marta Drzewiecka Dyrektor ds. Marketingu Silesia City Center w Katowicach.

W czasie wyprzedaży najchętniej zakupy z minusem robiliśmy w weekendy i… poniedziałki. Najpopularniejszym kierunkiem były sklepy sieciowe zwłaszcza takich marek jak Zara, Cropp Town i Reserved, które w tym roku oferowały ceny nawet o 70 procent niższe.

promocjawyprzedażhandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)