Lider znowu zaskakuje
Amway, lider sprzedaży bezpośredniej, zanotował znakomity rok. W 2011 roku sprzedaż produktów firmy przekroczyła poziom 10,9 miliarda dolarów. To o 17 proc. lepiej niż rok wcześniej.
24.02.2012 15:49
W 2010 roku spółka sprzedała towary za 9,2 mld USD. Ostatni rok był natomiast szóstym rokiem z kolei, w którym Amway notował wzrost sprzedaży. W ciągu ostatnich 12 lat tylko raz zanotowano spadek.
Na światowym rynku sprzedaży bezpośredniej Amway ma już ponad 10 proc. udziałów. Największy udział ma w takich krajach jak Chiny, Indie, Japonia czy Tajlandia.
Działalność biznesową prowadzi ponad 3 miliony przedsiębiorców Amway. Koncern jest obecny w ponad 80 państwach i terytoriach na całym świecie.
Najlepiej sprzedającą się grupą produktów Amway są suplementy diety. Sprzedaż tylko marki Nutrilite wyniosła w 2011 roku aż 4,7 miliardów. Marka jest obecna także w Polsce. Nad Wisłą jednym z najlepiej sprzedających się produktów NUTRILITE jest Omega 3 oraz Glukozamina z Boswelią.
W 2011 roku produkty z kategorii kosmetyków i higieny osobistej wygenerowały poziom sprzedaży, sięgający 2,8 miliarda USD. Sprzedaż produktów gospodarstwa domowego osiągnęła natomiast poziom 2,2 miliarda USD.