Lidl pod ostrzałem. W tle krytyka za wprowadzanie klientów w błąd

Działania Lidla spotkały się z krytyką ze strony właściciela sieci Stokrotka – Grupy Maxima. Przedstawiciele firmy zarzucają niemieckiemu dyskonterowi wprowadzanie konsumentów w błąd w ramach prowadzonych kampanii reklamowych.

Paulina Master
Lidl sklep zakupyWłaściciel Stokrotki zarzuca Lidlowi, że wprowadza konsumentów w błąd
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski

Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, łotewski oddział Lidla miał posługiwać się nieprecyzyjnymi porównaniami cenowymi, które – zdaniem Grupy Maxima – miały na celu wprowadzenie klientów w błąd. Spór rozpoczął się od kampanii reklamowej dotyczącej ceny kaszy gryczanej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jaja cała dobę. Nietypowa maszyna na wrocławskim osiedlu

Właściciel Stokrotki oskarża Lidl

Lidl w kampanii reklamowej porównał cenę produktu swojej marki własnej z droższą wersją tego samego towaru oferowaną przez jedną z marek Maximy. Problem w tym, że – jak twierdzi Maxima – w jej sklepach dostępna była również tańsza kasza gryczana innej marki własnej, która nie została ujęta w reklamie Lidla.

Maxima zarzuca niemieckiej sieci, że nie był to jednorazowy przypadek, a element szerszej strategii, w której celowo wybierano droższe produkty konkurencji, by wzmocnić przekaz reklamowy.

W opinii właściciela Stokrotki takie działania mogły wprowadzić klientów w błąd i wpłynąć na ich decyzje zakupowe, skutkując wyborem droższych produktów.

Co na to niemiecki dyskonter?

Lidl jednak odrzucił te zarzuty. Dana Hasana, szefowa komunikacji w Lidl Latvija, wyjaśniła w rozmowie z portalem Delfi, że porównania cenowe są standardowym narzędziem marketingowym, stosowanym również na innych rynkach, na przykład w Polsce, gdzie Lidl porównuje ceny z Biedronką.

Przedstawicielka Lidla zwróciła uwagę, że ani przepisy unijne, ani orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości UE nie nakładają obowiązku porównywania wyłącznie najtańszych produktów konkurencji. Jej zdaniem działania Lidla mieszczą się w ramach dopuszczalnych praktyk marketingowych.

Warto przypomnieć, że Lidl miał już wcześniej problemy prawne związane z reklamami porównawczymi. We Francji tamtejszy sąd uznał jedną z kampanii sieci za przejaw nieuczciwej konkurencji, w wyniku czego Lidl został zobowiązany do zapłaty 43 mln euro odszkodowania na rzecz sieci Intermarché.

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Szukają Polaków do pracy w Niemczech. Płacą 3 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy w Niemczech. Płacą 3 tys. zł tygodniowo
Ważny komunikat Biedronki. Od 2 grudnia zmiany w aplikacji
Ważny komunikat Biedronki. Od 2 grudnia zmiany w aplikacji
W szufladach kurzą się cenne przedmioty. Są warte tysiące złotych
W szufladach kurzą się cenne przedmioty. Są warte tysiące złotych
Wigilia 2025. Kto spędzi ją w pracy? Jest kilka wyjątków
Wigilia 2025. Kto spędzi ją w pracy? Jest kilka wyjątków
Zima atakuje. Firmy mają 5 obowiązków. Inaczej nawet 30 tys. zł kary
Zima atakuje. Firmy mają 5 obowiązków. Inaczej nawet 30 tys. zł kary
Afera ws. mleka dla niemowląt. Wątpliwości budzi skład
Afera ws. mleka dla niemowląt. Wątpliwości budzi skład
Ostatnia szansa na dodatkowe 300 zł. ZUS kończy nabór wniosków
Ostatnia szansa na dodatkowe 300 zł. ZUS kończy nabór wniosków
Wyrok ws. przekrętu na owce w Gdańsku. Sąd skazał byłego urzędnika
Wyrok ws. przekrętu na owce w Gdańsku. Sąd skazał byłego urzędnika
Gigant zapowiada masowe zwolnienia. Tysiące osób stracą pracę
Gigant zapowiada masowe zwolnienia. Tysiące osób stracą pracę
Rząd chce przejąć Carrefoura w Polsce? Jest wniosek resortu
Rząd chce przejąć Carrefoura w Polsce? Jest wniosek resortu
Krakowskie centrum handlowe do rozbiórki. Istnieje od prawie 30 lat
Krakowskie centrum handlowe do rozbiórki. Istnieje od prawie 30 lat
75-latek: oddałem dom w zamian za opiekę. Porzucono go w szpitalu
75-latek: oddałem dom w zamian za opiekę. Porzucono go w szpitalu
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯