Lidl pod ostrzałem. W tle krytyka za wprowadzanie klientów w błąd

Działania Lidla spotkały się z krytyką ze strony właściciela sieci Stokrotka – Grupy Maxima. Przedstawiciele firmy zarzucają niemieckiemu dyskonterowi wprowadzanie konsumentów w błąd w ramach prowadzonych kampanii reklamowych.

Lidl sklep zakupyWłaściciel Stokrotki zarzuca Lidlowi, że wprowadza konsumentów w błąd
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski
Paulina Master

Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, łotewski oddział Lidla miał posługiwać się nieprecyzyjnymi porównaniami cenowymi, które – zdaniem Grupy Maxima – miały na celu wprowadzenie klientów w błąd. Spór rozpoczął się od kampanii reklamowej dotyczącej ceny kaszy gryczanej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jaja cała dobę. Nietypowa maszyna na wrocławskim osiedlu

Właściciel Stokrotki oskarża Lidl

Lidl w kampanii reklamowej porównał cenę produktu swojej marki własnej z droższą wersją tego samego towaru oferowaną przez jedną z marek Maximy. Problem w tym, że – jak twierdzi Maxima – w jej sklepach dostępna była również tańsza kasza gryczana innej marki własnej, która nie została ujęta w reklamie Lidla.

Maxima zarzuca niemieckiej sieci, że nie był to jednorazowy przypadek, a element szerszej strategii, w której celowo wybierano droższe produkty konkurencji, by wzmocnić przekaz reklamowy.

W opinii właściciela Stokrotki takie działania mogły wprowadzić klientów w błąd i wpłynąć na ich decyzje zakupowe, skutkując wyborem droższych produktów.

Co na to niemiecki dyskonter?

Lidl jednak odrzucił te zarzuty. Dana Hasana, szefowa komunikacji w Lidl Latvija, wyjaśniła w rozmowie z portalem Delfi, że porównania cenowe są standardowym narzędziem marketingowym, stosowanym również na innych rynkach, na przykład w Polsce, gdzie Lidl porównuje ceny z Biedronką.

Przedstawicielka Lidla zwróciła uwagę, że ani przepisy unijne, ani orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości UE nie nakładają obowiązku porównywania wyłącznie najtańszych produktów konkurencji. Jej zdaniem działania Lidla mieszczą się w ramach dopuszczalnych praktyk marketingowych.

Warto przypomnieć, że Lidl miał już wcześniej problemy prawne związane z reklamami porównawczymi. We Francji tamtejszy sąd uznał jedną z kampanii sieci za przejaw nieuczciwej konkurencji, w wyniku czego Lidl został zobowiązany do zapłaty 43 mln euro odszkodowania na rzecz sieci Intermarché.

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Drony nad autostradą. Niemcy sprawdzają ciężarówki przy granicy
Drony nad autostradą. Niemcy sprawdzają ciężarówki przy granicy
Zmowa dociska rolników? Urząd odpowiada ministrowi rolnictwa
Zmowa dociska rolników? Urząd odpowiada ministrowi rolnictwa
Nie każdy senior o tym wie. Oto co umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. Oto co umożliwia legitymacja emeryta
Mariusz Pudzianowski o pracy w niedzielę. W sieci zawrzało
Mariusz Pudzianowski o pracy w niedzielę. W sieci zawrzało
Kupiłeś nowy telewizor? Musisz go zgłosić. Po tym czasie 800 zł kary
Kupiłeś nowy telewizor? Musisz go zgłosić. Po tym czasie 800 zł kary
Znana odzieżówka padła ofiarą hakerów. Wyciekły dane Polaków
Znana odzieżówka padła ofiarą hakerów. Wyciekły dane Polaków
Niemiecka sieć tekstyliów upada. Zamyka sklepy i wyprzedaje towar
Niemiecka sieć tekstyliów upada. Zamyka sklepy i wyprzedaje towar
Wraca hit zeszłego roku. Ten znicz świeci dwa lata. Ile kosztuje?
Wraca hit zeszłego roku. Ten znicz świeci dwa lata. Ile kosztuje?
Wizz Air z nowym połączeniem z Warszawy. Dolecimy tam w godzinę
Wizz Air z nowym połączeniem z Warszawy. Dolecimy tam w godzinę
Ile kosztuje drewno? Ceny w sklepach i hurtowniach
Ile kosztuje drewno? Ceny w sklepach i hurtowniach
Fiskus sprzedaje auta pijanych kierowców. Do wzięcia Audi za 4 tys. zł
Fiskus sprzedaje auta pijanych kierowców. Do wzięcia Audi za 4 tys. zł
Napoje energetyczne będą droższe. Rząd chce zmian w akcyzie
Napoje energetyczne będą droższe. Rząd chce zmian w akcyzie