Mała i średnia reklama on‑line

Z badań serwisu Favore.pl wynika, że przedsiębiorcy z małych i średnich firm wydają na promocję w Internecie ponad dwa razy więcej niż na reklamę w prasie. Chętnie promują się także za pomocą plakatów, ulotek i różnych materiałów drukowanych.

Mała i średnia reklama on-line
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

22.06.2009 | aktual.: 02.07.2009 10:27

Reklama w Internecie oprócz tego, że jest tania i łatwo dostępna, jest przede wszystkim skuteczna. Kierowana jest do ściśle określonej grupy odbiorców. Dla polskich firm z sektora MSP to bardzo istotne. Reklamy, zrealizowane za ich pieniądze, są oglądane przez ludzi, którzy faktycznie będą mogli skorzystać z ich usług lub z nimi współpracować.

Firmy z sektora MSP wydają na reklamę on-line ponad połowę rocznego budżetu reklamowego swojej firmy. Natomiast na reklamowe materiały drukowane już tylko jedną czwartą.

Najczęściej polskie małe i średnie firmy dodają swoje oferty do serwisów ogłoszeniowych i bezpłatnych katalogów firm. Stawiają na to, aby dać się znaleźć przyszłym klientom. Ponad dwie trzecie firm posiada swoje strony internetowe, które finansowane są z budżetów promocyjnych.

Wiele firm wprowadza też blogi, ale dla małych przedsiębiorstw jest to o wiele trudniejsze, niż dla dużych, które stać na zatrudnienie pracownika, zajmującego się tylko tym. Pracownicy udzielają się również na branżowych i tematycznych forach dyskusyjnych. Co trzecia firma korzysta z takich narzędzi, jak pozycjonowanie lub reklama kontekstowa, która polega na wyświetlaniu reklam przedsiębiorstwa przy wynikach wyszukiwania haseł ze swojej branży.

Dużo polskich małych i średnich firm dopiero zaczyna poznawać skuteczność reklamy on-line. Co trzecie przedsiębiorstwo z sektora MSP zamierza w tym roku zwiększyć wydatki na promocję elektroniczną. Coraz więcej badań potwierdza, że konsumenci szukają informacji o towarach czy usługach najpierw w Internecie.

Wiadomo, że Internet niesie dużo możliwości dla przedsiębiorstw, zwłaszcza tych małych. Dlatego właściciele firm MSP powinni zacząć dobrze wykorzystywać Internet. Na portalu edukacyjnym Akademii PARP wśród 12 szkoleń internetowych znajduje się „Marketing internetowy i e-commerce w MSP”. Jeden z modułów w całości został poświęcony reklamie on-line. Przedsiębiorcy dowiedzą się, jakie są formy reklamy internetowej, na czym polega kampania w Internecie i jakie są koszty takich działań. Przedstawiono także zagadnienia związane ze skutecznością i efektywnością reklamy w Internecie.

Kolejną porcję wiadomości o reklamie można znaleźć w szkoleniu „Praktyczne zagadnienia public relations i marketingu w MŚP”. Strategia prowadzenia i realizacja działań reklamowych, planowanie mediów, projektowanie materiałów promocyjnych, to tylko część z podjętych zagadnień. Przedsiębiorcy dowiedzą się także na czym polega sponsoring i współpraca z agencją reklamową.

firmaszkoleniamsp
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)