Trwa ładowanie...
Informacja prasowa: Krosno

Marka KROSNO szykuje jubileusz 100-lecia Świętować będzie na 70 światowych rynkach

W przyszłym roku 100-lecie świętować będzie jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek szkła użytkowego w Polsce – KROSNO. Jubileusz obchodzić będzie nie tylko w kraju. Szkło z podkarpackiej huty przez sieć dystrybucji, a także platformy takie jak Amazon czy eBay trafia na 70 rynków na całym świecie. Od arabskich szejków zamawiających szkło ze złoceniami do codziennych użytkowników w USA czy Niemczech, wszyscy będą mogli dodać blasku chwilom i kupić jubileuszowe, kolekcjonerskie edycje KROSNO.

Share
 Źródło: Materiały prasowe
d28qhe7

Trudno znaleźć w Polsce mieszkanie, w którym nie byłoby chociaż jednego produktu od marki KROSNO. Podkarpacka huta szkła Krosno Glass tworzy wyroby szklane o różnorodnym przeznaczeniu: do alkoholi, napojów, do serwowania potraw, a także szkło dekoracyjne i prezentowe.

W każdym polskim domu

 Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

W ostatnich kilku latach firma przeszła kompleksową modernizację linii produkcyjnych, odświeżenie stałej oferty produktów, wprowadziła nowe wzory i kolekcje sezonowe. Rozmachu nabrał też własny dział projektowy, który mistrzowsko łączy sztukę z walorami użytkowymi szkła, wzmocniony dodatkowo przez kooperacje ze znanymi twórcami, jak Jan Kochański. Ostatnio w ofercie pojawiły się kieliszki do wódki stworzone we współpracy z Januszem Palikotem.

d28qhe7

Dzieła projektantów do życia powołują mistrzowie w swoim fachu: artyści-hutnicy, projektanci, szlifierze i zdobnicy z Krosno Glass. Tworzą oni szkło super premium, wytwarzane tradycyjną metodą ręczną, która stanowi serce krośnieńskiej huty, a największą popularnością wśród konsumentów spośród wyrobów ręcznych cieszy się kolekcja ROMANCE. Krośnieński projekt i jakość szkła w przystępnej cenie zapewnia dział produkcji mechanicznej, którego flagowym produktem jest kolekcja AVANT-GARDE.

Zanotowaliśmy dynamiczną ekspansję naszych kolekcji w e-commerce, a także w sieciach lokalnych i wielkopowierzchniowych. Rozwijamy sprzedaż m.in. w DUKA, Carrefour oraz Pepco, w którym w ostatnim roku podwoiliśmy obroty. Na przestrzeni ostatnich 2 lat marka KROSNO weszła z ofertą do takich sieci jak LIDL czy Dino i planuje dalszą penetrację rynku w tym kanale – relacjonuje Inga Kamińska, prezes zarządu Krosno Glass.

Światowa wizytówka

KROSNO to nie tylko kultowa polska marka, ale także globalna wizytówka rzemiosła i wzornictwa szkła użytkowego z Polski. Huta sprzedaje produkty w kraju i na świecie pod marką własną, jak również realizuje zamówienia dla uznanych firm i globalnych liderów rynku z kategorii fashion i home & living, jak Lehmann czy Crate & Barrel. Realizuje też specjalne zamówienia dla arystokratów i najbogatszych klientów na świecie.

d28qhe7

Eksport przekracza 80 proc. przychodów firmy i trafia do ok. 70 krajów. Największe obecnie obroty na rynkach zagranicznych Krosno Glass notuje w Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Penetracji zagranicznych rynków w dłuższej perspektywie nie przeszkodziła pandemia.

 Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Zwiększony popyt na rynkach w 2021 r. zaowocował obłożeniem linii produkcyjnych ze znacznym wyprzedzeniem. Dla niektórych kategorii produkcji ręcznej klienci otrzymują na chwilę obecną terminy w połowie 2023 r. – wyjaśnia Inga Kamińska.

Na podbój światowego Marketplace

Źródło: Materiały prasowe

Huta dobrze wykorzystuje światowy rozwój e-commerce, który ułatwia jej penetrację zagranicznych rynków. Jeszcze w 2018 r. rozpoczęła sprzedaż przez platformę Amazon w Europie w modelu FBA (Fulfillment by Amazon). Dołączając do strefy Pan-European FBA, zapewniła sobie sprzedaż na wszystkich europejskich rynkach, na których jest obecny Amazon, tj. Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii, Francji, Włoch, Holandii, Szwecji oraz Polski.

d28qhe7

Jesteśmy obecni również na innych europejskich platformach Marketplace, w tym w Niemczech: eBay, Kaufland, Hood oraz Wayfair, we Francji Cdiscount oraz we Włoszech na eBay. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy współpracę z Amazon w Stanach Zjednoczonych, a w bieżącym roku w Kanadzie. W planach mamy start sprzedaży na kolejnych platformach w Europie: eBay UK, Bol, Home 24, a w Stanach Zjednoczonych na eBay – wymienia prezes.

100 lat, 100 lat!

Huta Krosno Glass od 1923 r. budowała swoją tradycję, rzemiosło, technologię i markę w szklanym zagłębiu Polski. Przetrwała II wojnę światową, działała przejściowo jako przedsiębiorstwo państwowe, wyszła obronną ręką z kryzysu jako prywatna firma. W ostatnich latach wzmocniła się w oparciu o inwestycje i modernizację.

KROSNO stoi u progu drugiego stulecia, ale wizerunek i oferta pozostają otwarte na konsumentów w różnym wieku i na różnym etapie życia: od młodych ludzi, poszukujących jakości i minimalistycznych rozwiązań, przez miłośników ponadczasowego wzornictwa, koneserów napojów i trunków serwowanych w tradycyjnym szkle – wyjaśnia Inga Kamińska, prezes zarządu Krosno Glass.

 Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Nowa strategia komunikacji pozycjonuje KROSNO jako mass premium. Marka w tym roku wypracowała nowy parasol komunikacyjny "Krosno. Dodaje blasku chwilom", który stawia na budowanie więzi emocjonalnej z marką. Z tą strategią przygotowuje się do obchodów 100-lecia, które chce świętować z konsumentami w Polsce i na świecie.

d28qhe7

Szczegóły ujawnimy w 2023 r., ale już teraz mogę zdradzić, że planujemy wspólną celebrację krośnieńskiego designu przez co najmniej kilka jubileuszowych kolekcji oraz aktywacje dla naszych konsumentów – zapowiada prezes Krosno Glass.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Informacja prasowa: Krosno
d28qhe7

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28qhe7
d28qhe7