Masz konto w mBanku? Uważaj - ktoś chce wyłudzić twoje dane
Mbank ostrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail rozsyłanymi przez nieznaną osobę podszywającą się pod tę firmę. Usługa ma na celu wyłudzenie danych klientów.
17.08.2016 | aktual.: 17.08.2016 17:23
MBank ostrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail rozsyłanymi przez nieznaną osobę, podszywającą się pod tę firmę. Najczęściej informują one o blokadzie rachunku, a ich treść brzmi:
„Natychmiastowa blokada rachunku mBank!
W trosce o bezpieczeństwo naszych konsumentów konto w systemie mBank poddaliśmy kwarantannie, powodem jest nieautoryzowany dostęp do rachunku. W celu uzyskania informacji oraz odzyskania dostępu prosimy o autoryzację posiadacza rachunku, wchodząc na:
www.online.mbank.pl
Serdecznie pozdrawiamy,
Zespół mBank”
mBank przypomina, że nie ma z tym działaniem nic wspólnego. Wejście w link przekieruje nas do strony przypominającej stronę banku, ale połączenie jest nieszyfrowane, a podając nasze dane w formularzu, przekażemy je przestępcy. Usługa ma na celu wyłudzenie naszych identyfikatorów, haseł oraz danych karty płatniczej.
W komunikacie do klientów mBank przypomina, że nigdy nie prosi o podawanie żadnych danych poufnych, a w szczególności nie wysyła do klientów maili z linkami prowadzącymi do stron wymagających zalogowania się. Nie żąda także danych kart płatniczych i kredytowych, haseł jednorazowych, kodów pin, ani nie wysyła klientom certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji wymagających zainstalowania.