McDonald's podnosi ceny!
Fastfoodowa sieć McDonald's od kilku tygodni testuje możliwość podniesienia cen niektórych produktów. W co piątej placówce już wprowadzono podwyżki.
02.11.2011 | aktual.: 02.11.2011 10:27
Dzisiejszy "Dziennik Gazeta Prawna" ma złą wiadomość dla sympatyków szybkich przekąsek w sieci McDonald's. W 20 proc. restauracji ceny wzrosły; gazeta podaje przykład lokalu, w którym najtańsze produkty, czyli hamburgery i cheeseburgery, podrożały od 1 do 4 złotych. To na razie tylko przymiarki do podwyżek, ale można się spodziewać, że tak już zostanie. "Dziennik Gazeta Prawna" szacuje, że ceny niektórych posiłków w McDonald's mogą zdrożeć nawet o 30 proc.
Przedstawiciele firmy zastrzegają jednak, że żadne ostateczne decyzje w tej sprawie nie zostały podjęte. Nie ukrywają, że o kilkanaście procent wzrosły ceny surowców do wytworzenia gotowych produktów. Część z nich sprowadzana jest z zagranicy.
Dobra wiadomość jest taka, że podwyżki nie muszą obowiązywać we wszystkich lokalach, bo MCDonald's chce je wprowadzić jedynie w zarządzanych przez siebie placówkach, nie zaś u franczyzobiorców. Nie liczmy jednak na zbyt wiele. Z reguły franczyzobiorcy dostosowują ceny do tych sugerowanych przez właściciela marki.
Jak się okazuje, placówki zarządzane przez najmujących stanowią już niemal 50 proc. wszystkich lokali McDonald's w Polsce. Na świecie udział ten wynosi aż 80 proc. Do założenia własnej restauracji pod szyldem tej marki potrzeba ok. 1,2 mln złotych, ale jak zapewniają przedstawiciele firmy, chętnych nie brakuje. Są i tacy, którzy mają kilka lokalizacji. McDonald's ma łącznie 275 restauracji w całej Polsce, 131 z nich należy do franczyzobiorców.