McDonald's wprowadza nowego burgera. Ma być receptą na słabe wyniki

Fast foody walczą ze spadkiem sprzedaży. Jeden z nich - McDonald's, postanowił zmienić menu, aby poprawić sytuację. Już niedługo w amerykańskich restauracjach pojawi się nowy burger z kurczakiem.

McDonald's walczy z kryzysem. Czy nowa kanapka pomoże?
McDonald's walczy z kryzysem. Czy nowa kanapka pomoże?
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | zdj. ilustracyjne

07.10.2024 17:27

CNN podaje, że w celu poprawy wyników niektóre firmy wprowadzają specjalne oferty, a inni całkowicie zmieniają menu. Tymczasem gigant w branży fast food - McDonald's, koncentruje się na "sile napędowej wzrostu, którą zapewni im kurczak".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy burger z kurczakiem w McDonald's

McDonald's uważa, że powiększenie oferty o dania z kurczakiem pozytywnie wpłynie na sytuację firmy, ponieważ drób ma być tańszy niż wołowina. Poza tym dyrektor generalny McDonald's Chris Kempczinski zwrócił uwagę, że sprzedaż dań z kurczakiem jest na tym samym poziomie co dań z wołowiną.

Dlatego też firma podjęła decyzję o wprowadzeniu nowego burgera do amerykańskich restauracji. 10 października 2024 r. zadebiutuje Chicken Big Mac. To odpowiednik kultowej kanapki Big Mac, ale z kurczakiem, który będzie dostępny przez ograniczony czas.

To nie pierwszy raz, kiedy McDonald's stawia na kurczaka. CNN przypomina, że Chicken Big Mac był już sprzedawany w Wielkiej Brytanii, Irlandii i w Miami, aby sprawdzić, czy spełnia oczekiwania klientów. Okazało się, że Brytyjczycy pokochali ten wariant kultowego burgera - wyprzedał się bowiem w ciągu zaledwie 10 dni.

Problemy McDonald's. Pierwszy spadek od trzech lat

Trudną sytuację McDonald's potwierdzają dane - w II kwartale 2024 r. sieć odnotowała spadek sprzedaży. Był to pierwszy taki przypadek od 13 kwartałów, czyli od trzech lat.

Zgodnie ze sprawozdaniami finansowymi koncernu, które zostały opublikowane w lipcu 2024 r., globalnie sprzedaż spadła o 1 proc., podczas gdy oczekiwania mówiły o 0,5 proc. wzroście. Jest to efekt spadku sprzedaży w Stanach Zjednoczonych o 0,7 proc., na rynkach zagranicznych - o 1,1 proc., a na rynkach, na których działają podmioty na licencji - o 1,3 proc.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (98)