Mniej luksusu w e‑handlu

Komisja Europejska zgodziła się na wprowadzenie nowych zasad e-handlu. Nie są tak rygorystyczne, jak oczekiwali producenci markowych towarów.

Mniej luksusu w e-handlu
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

22.04.2010 10:15

Producenci markowych towarów próbowali ograniczyć ich sprzedaż w internecie. Ich starania powiodły się tylko częściowo, skorzystają z nich raczej mniejsze firmy. Głównym punktem nowych regulacji jest wprowadzenie zasady, że producenci mogą decydować, gdzie sprzedawane są ich produkty. Komisja wprowadza jednak zasadę, że prawo ma zastosowanie jedynie, gdy producent lub dystrybutor mają maksymalnie 30 proc. udziałów w rynku, na którym działają.

O zmianę zasad handlu w sieci walczyli głównie producenci markowej odzieży i butów (np. Nike) oraz koncerny marek luksusowych LVMH i PPR. Nie zgadzały się one na swobodne odsprzedawanie ich produktów.

”Sprzedawcy są zobligowani do bardziej otwartego i przejrzystego systemu sprzedaży, co zapewnia takie same zasady gry dla biznesu internetowego jak i tradycyjnego" – napisał w stanowisku serwis aukcyjny eBay. Dalej podaje, że nowe zasady powstrzymają producentów przed nakładaniem jakichkolwiek wymagań na dostawców internetowych.

Komisja zaznaczyła też, że aby firmy mogły korzystać z nowych zasad, jakiekolwiek porozumienia dystrybutorów z producentami nie mogą prowadzić do ustalania cen sprzedaży oraz naruszania zasad konkurencji.

IP

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)