Moda na produkty regionalne
Coraz bardziej popularne są produkty regionalne z Podlasia, pomogło w tym wejście do UE.
26.05.2010 11:26
Miody z podlaskich pasiek, swojskie wędzonki czy sery korycińskie są coraz bardziej poszukiwane przez konsumentów. Gospodarze zaczęli produkować nie tylko na własne potrzeby.
Coraz więcej gospodarstw agroturystycznych zajmuje się sprzedażą produktów regionalnych.
- W tej chwili jest swoista moda na taką żywność - mówi Polskiemu Radiu Mirosława Jaroszewicz-Łojewska z Podlaskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Szepietowie.
- O ile jeszcze kilka lat temu kupowanie takich produktów to była konieczność i oszczędność, to teraz dostrzegamy że to rarytasy. Po wejściu Polski do Unii Europejskiej zaczęliśmy doceniać tradycyjną kuchnię podlaską, a gospodarze promują swoje produkty na różne sposoby. Np. poprzez sprzedaż bezpośrednią, na jarmarkach, festynach, organizują też wiejskie lunche czy nawet sklepy internetowe z żywnością ekologiczną - podkreśla.
LP