Moda na produkty regionalne

Coraz bardziej popularne są produkty regionalne z Podlasia, pomogło w tym wejście do UE.

Moda na produkty regionalne
Źródło zdjęć: © WP.PL | Konrad Żelazowski

26.05.2010 11:26

Miody z podlaskich pasiek, swojskie wędzonki czy sery korycińskie są coraz bardziej poszukiwane przez konsumentów. Gospodarze zaczęli produkować nie tylko na własne potrzeby.

Coraz więcej gospodarstw agroturystycznych zajmuje się sprzedażą produktów regionalnych.

- W tej chwili jest swoista moda na taką żywność - mówi Polskiemu Radiu Mirosława Jaroszewicz-Łojewska z Podlaskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Szepietowie.

- O ile jeszcze kilka lat temu kupowanie takich produktów to była konieczność i oszczędność, to teraz dostrzegamy że to rarytasy. Po wejściu Polski do Unii Europejskiej zaczęliśmy doceniać tradycyjną kuchnię podlaską, a gospodarze promują swoje produkty na różne sposoby. Np. poprzez sprzedaż bezpośrednią, na jarmarkach, festynach, organizują też wiejskie lunche czy nawet sklepy internetowe z żywnością ekologiczną - podkreśla.

LP

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)