MSZ: Rada Promocji Polski o wizerunku polskiej żywności (komunikat)

...

15.05.2013 13:22

15.05. Warszawa - MSZ informuje:

- Z przykrością muszę stwierdzić, że nasze spotkanie jest bardzo na czasie - powiedział minister Radosław Sikorski, otwierając nadzwyczajne posiedzenie Rady Promocji Polski, nawiązując do kolejnych negatywnych publikacji o jakości polskich produktów żywnościowych obecnych na zagranicznych rynkach.

Ze względu na kryzysową sytuację wokół wizerunku polskiej żywności, zwłaszcza w Czechach i na Słowacji, drugie posiedzenie Rady w tym roku było w całości poświęcone problemowi i działaniom wzmacniającym wizerunek polskiej żywności.

Wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi Tadeusz Nalewajk przedstawił projekt utworzenia jednej inspekcji, tłumacząc, że działanie to wpisuje się w politykę całej Unii Europejskiej, mającą na celu zharmonizowanie działań w tym zakresie.

- Eksport polskiej żywności, którego wartość w 2012 r. wyniosła 17,5 miliarda euro, sprawia, że jest to sprawa najwyższej wagi dla całego państwa. A więc trzeba rozpisać zadania na całe państwo - stwierdził minister Radosław Sikorski. - Jedna zła informacja dotycząca polskiej żywności niszczy tysiąc innych działań promujących Polskę - dodał szef polskiej dyplomacji.

Odpowiadająca w MSZ za promocje Polski podsekretarz stanu Beata Stelmach zwróciła uwagę, aby do dalszych prac w celu wypracowania i jak najszybszej realizacji spójnej koncepcji działań wykorzystać nowo powstające grupy robocze w ramach Rady Promocji Polski. Podczas posiedzenia ustalono, że resortem przewodniczącym grupie roboczej ds. promocji polskiej żywności i agroturystyki będzie MRiRW.

- Wykorzystajmy tę możliwość i zaprośmy wszystkie podmioty, żeby jak najszybciej wyeliminować problem, który osłabia dziś wizerunek całej Polski - dodała wiceminister Stelmach. Zwróciła uwagę, że MSZ już podejmuje wzmożone działania ws. wizerunku polskiej żywności, np. promując żywność na wydarzeniach organizowanych przez ambasady i konsulaty (ostatnio podczas świąt 3 Maja), organizując wizyty studyjne dla dziennikarzy, czy Wyszehradzki Rajd Kolarski wraz z prezentacją polskiej kuchni.

Oprócz członków Rady - przedstawicieli resortów, w spotkaniu udział wzięli przedstawiciele ambasad RP w Pradze i Bratysławie, który przedstawili skalę problemu, Polskiej Federacji Producentów Żywności oraz Agencji Rynku Rolnego. Tradycyjnie już w posiedzeniu Rady uczestniczyli też zaproszeni goście: przedstawiciele zrzeszeń biznesowych oraz branżowych Związku Firm Public Relations oraz Stowarzyszenia Agencji Komunikacji Marketingowej SAR.


Rada Promocji Polski jest międzyresortowym gremium, które koordynuje działania promocji naszego kraju. Jest organem doradczym prezesa Rady Ministrów. Rada formalizuje współpracę między ministerstwami oraz instytucjami i jest ciałem opiniodawczym. Jej opinie są przesyłane do Rady Ministrów. Rada Promocji Polski jest jedynym sformalizowanym instrumentem koordynacji międzyresortowej współpracy w dziedzinie promocji.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ aja/

Źródło artykułu:PAP
żywnośćmszkomunikat
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)