Na bank nie można liczyć?

Ten rok zaliczyć można do pechowych dla klientów banków. Wszystko za sprawą ciągłych awarii systemów płatniczych oraz
bankomatów. W ostatnim tygodniu aż trzykrotnie docierały do nas informacje o wielokrotnie naliczanych
płatnościach, bezprawnie pobieranych prowizjach czy odrzucaniu kart przez bankomaty.

Na bank nie można liczyć?
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

06.08.2008 | aktual.: 30.09.2010 11:14

Środa przyniosła nam niepokojące informacje. Użytkownicy kont Inteligo w banku PKO BP mieli problemy z kartami płatniczymi.
- O 2.00 próbowałem wyciągnąć pieniądze z bankomatu i nie udało się - napisał do Wirtualnej Polski jeden z klientów PKO BP.

Jak dowiedzieli się dziennikarze WP, klienci zamiast wypłaconych pieniędzy otrzymywali jedynie wydruki informujące, że transakcja nie może zostać zrealizowana.

Monika Nowaczewska, dyrektor departamentu marketingu w Inteligo, powiedziała, że był to chwilowy błąd. _ Problemy dotyczyły kart Inteligo Visa Electron i Inteligo Visa Electron z Sercem. Nie znamy dokładnej przyczyny awarii. Wiemy tylko, że nastąpiły perturbacje w połączeniach _- mówi Wirtualnej Polsce dyrektor.

Maciej Gajewski, reprezentujący Visa, zapewnił, że dzisiejsze problemy nie leżały po stronie systemu.

Obraz

Dzisiejszy przypadek nie jest odosobniony. W ubiegły czwartek, od korzystających z kart płatniczych Visa, rozpoczęło się pasmo nieszczęść. System transakcyjny Visa miał problemy i niektóre wypłaty z bankomatów księgował podwójnie. Większość użytkowników nie kryło swojej irytacji, bo sprawa wyszła na jaw dopiero po kilku dniach. Problemy tego dnia ominęły PKO BP i Pekao SA.

Nie był to jednak całkowity sukces. Zaledwie dzień później bankomaty Pekao SA przestały rozpoznawać karty swoich klientów i naliczały im opłaty manipulacyjne.
_ Nasze bankomaty błędnie identyfikowały karty naszych klientów jako karty obce. Wczoraj awaria została usunięta, zaś od północy wszystko działa normalnie. Obecnie pracujemy nad tym, by jak najszybciej zwrócić naszym klientom pieniądze _ - powiedziała Anna Papka z biura prasowego banku Pekao SA.

Jak się dowiedzieliśmy, awaria dotknęła 597 bankomatów, co - jak zapewnia Anna Papka - nie stanowi nawet jednej piątej wszystkich bankomatów Pekao SA. Poszkodowanych klientów było kilka tysięcy, którzy użytkują karty Maestro. _ Na szczęście skala nie była zbyt duża _ - dodaje Anna Papka. Otrzymaliśmy zapewnienia, że klienci dostaną zwrot niesłusznie naliczonych pieniędzy - bez składania reklamacji.

Już kilka miesięcy temu setki osób borykały się z problemami finansowymi. Winę za sytuację, w której klienci banków zostali wprost ograbieni ze swoich środków, ponosi system płatniczy. Część z dokonywanych płatności bezgotówkowych zostało naliczone wielokrotnie. Choć sprawę udało się odkręcić i klienci otrzymali zwrot pieniędzy, to czas, jaki żyli w stresie, a często też bez gotówki, jest "bezcenny".

Kamil Jakubczak, Agnieszka Niesłuchowska
Wirtualna Polska

Więcej o ostatniej awarii w Inteligo »

visaawariabank
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)