Trwa ładowanie...

Najstarsza polska firma jubilerska rusza na podbój Węgier

W.Kruk, czyli najstarsza polska marka jubilerska, poszerza swoją działalność poza granicami kraju. - Miejsce na polskim rynku nadal jest, ale mamy tu już ponad 160 salonów - mówi prezes W.Kruk w rozmowie z "Rzeczpospolitą".

W.Kruk otwiera swoje salony na WęgrzechW.Kruk otwiera swoje salony na WęgrzechŹródło: W.KRUK
d2kdt48
d2kdt48

To pierwsze placówki W.Kruk poza granicami Polski. Choć plany wejścia na zagraniczny rynek były już wcześniej, to pokrzyżowała je pandemia COVID-19.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy duchowni w Polsce powinni mieć stałą, z góry ustaloną pensję? Sonda uliczna

Analizowaliśmy rożne rynki, wybraliśmy Węgry, ponieważ choćby w Czechach aktywnych jest już wiele podmiotów, w tym nasza polska konkurencja. Wcześniej rozważaliśmy także wejście na ten rynek, ale plany pokrzyżowała pandemia i projekt został wstrzymany. Po Węgrzech oczywiście analizujemy inne rynki w regionie, czas pokaże, gdzie możemy się pojawić - mówi Łukasz Bernacki, prezes W.Kruk w rozmowie z "Rzeczpospolitą".

Pojawienie się na Węgrzech oznacza dla W.Kruk dotarcie do dwóch milionów potencjalnych klientów. Firma rozpoczęła działalność jednocześnie w salonach stacjonarnych i w sklepie internetowym - prezes Bernacki zaznacza, że ma to największy sens przy wejściu na nowy rynek.

d2kdt48

- Miejsce na polskim rynku nadal jest, ale mamy tu już ponad 160 salonów. Widzimy natomiast, że potencjał jest większy dla salonów z ofertą regularną, tu daleko do poziomu nasycenia - tłumaczy prezes w rozmowie z dziennikiem.

Rynek jubilerski w Polsce jest wart prawie 4 mld zł, ale firmy z tej branży mają apetyt na więcej i zaczynają eksplorować zagraniczne rynki. Według danych Dun & Bradstreet Polska liczba salonów jubilerskich w Polsce wynosi około 3,8 tys., a liczba firm w sektorze rośnie.

Nie tylko W.Kruk

Firma Apart, lider na rodzimym rynku, również eksploruje rynki zagraniczne - ma już ponad 20 salonów w Czechach. Choć swój podbój rozpoczęli od Madrytu, to pandemia zakłóciła plany rozwoju w Hiszpanii.

Skupiamy się obecnie na rynku czeskim i oczywiście rozważamy także inne kierunki, niemniej decyzje w tej sprawie nie zapadły - powiedział "Rzeczpospolitej" Maciej Stawecki, dyrektor marketingu Apartu. 

 Inne polskie marki, takie jak YES i Lilou, również rozwijają swoją działalność za granicą.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2kdt48
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2kdt48