Najstarsza polska firma jubilerska rusza na podbój Węgier

W.Kruk, czyli najstarsza polska marka jubilerska, poszerza swoją działalność poza granicami kraju. - Miejsce na polskim rynku nadal jest, ale mamy tu już ponad 160 salonów - mówi prezes W.Kruk w rozmowie z "Rzeczpospolitą".

Jubilerzy W.KRUK od pokoleń dbają o to, aby symbol miłości był kwintesencją piękna i precyzji oraz ponadczasową zapowiedzią wspólnego życia.W.Kruk otwiera swoje salony na Węgrzech
Źródło zdjęć: © W.KRUK
oprac.  NBU

To pierwsze placówki W.Kruk poza granicami Polski. Choć plany wejścia na zagraniczny rynek były już wcześniej, to pokrzyżowała je pandemia COVID-19.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy duchowni w Polsce powinni mieć stałą, z góry ustaloną pensję? Sonda uliczna

Analizowaliśmy rożne rynki, wybraliśmy Węgry, ponieważ choćby w Czechach aktywnych jest już wiele podmiotów, w tym nasza polska konkurencja. Wcześniej rozważaliśmy także wejście na ten rynek, ale plany pokrzyżowała pandemia i projekt został wstrzymany. Po Węgrzech oczywiście analizujemy inne rynki w regionie, czas pokaże, gdzie możemy się pojawić - mówi Łukasz Bernacki, prezes W.Kruk w rozmowie z "Rzeczpospolitą".

Pojawienie się na Węgrzech oznacza dla W.Kruk dotarcie do dwóch milionów potencjalnych klientów. Firma rozpoczęła działalność jednocześnie w salonach stacjonarnych i w sklepie internetowym - prezes Bernacki zaznacza, że ma to największy sens przy wejściu na nowy rynek.

- Miejsce na polskim rynku nadal jest, ale mamy tu już ponad 160 salonów. Widzimy natomiast, że potencjał jest większy dla salonów z ofertą regularną, tu daleko do poziomu nasycenia - tłumaczy prezes w rozmowie z dziennikiem.

Rynek jubilerski w Polsce jest wart prawie 4 mld zł, ale firmy z tej branży mają apetyt na więcej i zaczynają eksplorować zagraniczne rynki. Według danych Dun & Bradstreet Polska liczba salonów jubilerskich w Polsce wynosi około 3,8 tys., a liczba firm w sektorze rośnie.

Nie tylko W.Kruk

Firma Apart, lider na rodzimym rynku, również eksploruje rynki zagraniczne - ma już ponad 20 salonów w Czechach. Choć swój podbój rozpoczęli od Madrytu, to pandemia zakłóciła plany rozwoju w Hiszpanii.

Skupiamy się obecnie na rynku czeskim i oczywiście rozważamy także inne kierunki, niemniej decyzje w tej sprawie nie zapadły - powiedział "Rzeczpospolitej" Maciej Stawecki, dyrektor marketingu Apartu. 

 Inne polskie marki, takie jak YES i Lilou, również rozwijają swoją działalność za granicą.

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Ukradła kwiaty warte 55 tys. zł. Tak się tłumaczy
Ukradła kwiaty warte 55 tys. zł. Tak się tłumaczy
Linia lotnicza się zamyka. Woziła Polaków do turystycznego raju
Linia lotnicza się zamyka. Woziła Polaków do turystycznego raju
Obiad w Warszawie za 19 złotych. Tania stołówka rusza 1 października
Obiad w Warszawie za 19 złotych. Tania stołówka rusza 1 października
Miał 18 mieszkań na wynajem. Teraz się ich pozbywa. Podał powody
Miał 18 mieszkań na wynajem. Teraz się ich pozbywa. Podał powody
Spór o zabytkową willę w Zakopanem. "Czujemy się szykanowani"
Spór o zabytkową willę w Zakopanem. "Czujemy się szykanowani"
Mówi o rozwodzie z polską polityką. A jaki majątek posiada Hołownia?
Mówi o rozwodzie z polską polityką. A jaki majątek posiada Hołownia?
Zbigniew Ziobro zatrzymany. Oto jego oświadczenie majątkowe
Zbigniew Ziobro zatrzymany. Oto jego oświadczenie majątkowe
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
Poprosiła o darmową wodę z kranu. Oto co usłyszała od kelnerki
Poprosiła o darmową wodę z kranu. Oto co usłyszała od kelnerki
"Basy dudnią w głowie". Mieszkańcy mają dość restauracji
"Basy dudnią w głowie". Mieszkańcy mają dość restauracji
"Mafijny styl". Tak oszukali turystów na Podhalu. TPN interweniuje
"Mafijny styl". Tak oszukali turystów na Podhalu. TPN interweniuje