Nasze sieci kontratakują
Krajowe firmy chcą wspólnie zbudować przeciwwagę dla zagranicznych. Liczą, że klienci do takich pomysłów już dojrzeli - informuje "Rzeczpospolita".
19.07.2014 | aktual.: 19.07.2014 08:02
Polski handel stracił dużą część rynku na rzecz zachodnich potentatów, ale teraz próbuje zmienić układ sił. Powstała właśnie grupa GH PL Plus, do której weszły już takie firmy, jak Piotr i Paweł, Topaz czy hurtowy Bać-Pol, a ostatnio dołączył także Polo-market.
Tworząc grupę zakupową, firmy mogą zwiększyć swoje atuty w rywalizacji z zagranicznymi sieciami. Grupa planuje zintegrowanie do 2016 roku ponad 2 tys. sklepów z potencjałem sprzedaży detalicznej przekraczającym 10 mld złotych.
- Rozmawiamy z dwiema dużymi sieciami. Jesteśmy też otwarci na wypracowanie formuły współpracy z mniejszymi, zawsze na partnerskich zasadach - wskazuje Leszek Bać, członek rady nadzorczej GH PL Plus i jeden z inicjatorów aliansu.
Branża pomysłowi przyklasnęła, choć nie wspiera go bezkrytycznie. - Hasło "popieraj swoje" czy patriotyzmu na zakupach fajnie wygląda, ale dla klienta ostatecznie liczy się po prostu cena, choć w badaniach może deklarować co innego - mówi Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.
Więcej na http://www.rp.pl