Trwa ładowanie...

Nie spadają wydatki Polaków na FMCG

Wydatki Polaków na produkty żywnościowe i chemiczne w 2009 r. wzrosły o 2,5 proc. Początek 2010 r. przyniósł jednak spadek popytu w przypadku wielu grup produktów.

Nie spadają wydatki Polaków na FMCGŹródło: Jupiterimages
d4ccmdo
d4ccmdo

Jak podaje GfK Polonia, w ubiegłym roku sprzedaż produktów spożywczych i chemicznych wzrosła w Polsce o 2,5 proc. i osiągnęła 43 mld zł. Wewnętrzna konsumpcja w Polsce była jednym z fundamentów cudu gospodarczego: byliśmy jedynym krajem w Unii, w którym nie wystąpiła recesja (spadek PKB w 2009 r. w stosunku do 2008 r.).

Wydatki na większość produktów spożywczych wzrosły, najmocniej w przypadku słodyczy i słonych przekąsek, informuje GfK Polonia. Sprzedaż przekąsek zwiększyła się aż 11 proc. wartościowo, co jest sporym zaskoczeniem dla rynku. Rosła też sprzedaż nabiału i kosmetyków. Mniej powodów do zadowolenia ma branża piwa, ale także w jej przypadku, mimo ilościowego spadu sprzedaży aż o około 10 proc., wartościowo nie było tak źle. Browary podniosły ceny swoich produktów.

Jednym z trendów, jakie wykryło GfK Polonia, jest wybieranie przez konsumentów tańszych produktów i szukanie okazji: promocji i wyprzedaży. Zyskują na tym sklepy dyskontowe, takie jak Biedronka czy Netto, które notują duże wzrosty sprzedaży. Według GfK udziały rynkowe sieci dyskontowych w handlu detalicznym wzrosły o 2 proc. (do 22 proc.). Wzrosła też sprzedaż w hipermarketach i supermarketach (o 1 proc.). Najbardziej skurczyła się sprzedaż sklepów tradycyjnych i wielobranżowych, bo aż o 3 proc., do 21 proc.

d4ccmdo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4ccmdo

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj