Niemiec pojechał na urlop nad Bałtyk. Chciał zawiadomić służby
Stefan, turysta z Bawarii, po wizycie na niemieckiej wyspie Uznam, postanowił nigdy tam nie wracać. Mimo pięknych krajobrazów i ciekawych miejsc, jego doświadczenia z lokalną gościnnością były dalekie od oczekiwań. Problemy z obsługą i nieprzyjazne zachowania mieszkańców zniechęciły go do ponownej wizyty.
Niemiec Stefan wraz z żoną wynajęli apartament w miejscowości Usedom po niemieckiej stronie wyspy Uznam, położonej przy granicy z Polską licząc na udany wypoczynek - pisze portal nordkurier.de. Niestety, już na początku spotkali się z nieprzyjemnym przyjęciem. Gospodarz przywitał ich z pretensjami, mimo że przybyli zgodnie z umówionym czasem. To był dopiero początek ich rozczarowań.
Niedostępne lokal na wsypie Uznam
Podczas zwiedzania wyspy, para odwiedziła wiele atrakcji, takich jak muzeum w Anklam czy zamek w Mellenthin. Mimo pięknej pogody i malowniczych widoków Stefan zauważył, że lokalne usługi często były niedostępne. Zamknięte wcześniej niż zapowiadano lokale gastronomiczne były dla nich dużym utrudnieniem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
O włos od tragedii w Olsztynie. Z sufitu spadło prawie pół tony gruzu
Dodatkowo brak jasnych oznaczeń na plażach i ignorowanie zakazów przez innych turystów, jak np. puszczanie psów luzem, potęgowały frustrację. Stefan próbował zgłosić te problemy odpowiednim służbom, ale nie uzyskał żadnej odpowiedzi. To wszystko sprawiło, że jego wrażenia z pobytu na wyspie Uznam były negatywne.
Nigdy więcej — powiedział dziennikarzom Stefan.
Tunel łączy polską wyspę z niemiecką
Tunel pod Świną, łączący wyspy Wolin i Uznam w Świnoujściu, to kluczowa inwestycja infrastrukturalna, która znacząco poprawiła komunikację w regionie. Budowa trwała od września 2018 roku do czerwca 2023 roku, a oficjalne otwarcie nastąpiło 30 czerwca 2023 roku.
Całkowity koszt inwestycji wyniósł około 912 milionów złotych. Z tej kwoty osiemdziesiąt pięć procent (około 775,6 mln zł) stanowiło dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Pozostałe piętnaście procent (około 136,9 mln zł) pochodziło z budżetu Gminy Miasto Świnoujście.
Tunel o długości 1,48 km jest najdłuższą przeprawą podwodną w Polsce. Zastąpił dotychczasowe przeprawy promowe, skracając czas przejazdu między wyspami do zaledwie kilku minut i znacząco poprawiając komfort podróży dla mieszkańców oraz turystów.