Trwa ładowanie...

Nowy model franczyzy Carrefour

Carrefour jest pierwszą siecią międzynarodową, która poza
hiper- i supermarketami wprowadza na polski rynek franczyzową sieć sklepów
osiedlowych.

Nowy model franczyzy CarrefourŹródło: AFP
d3eempj
d3eempj

Proponuje różne formy współpracy, zarówno dla partnerów franczyzowych, jak również działając na zasadzie hurtowni poprzez wygodny system zaopatrzenia sklepów.

Franczyza Carrefour Express jest nową propozycją systemu franczyzowego w Polsce. Jej innowacyjność polega na unikalnym połączeniu pewnych elementów z modelu franczyzy twardej i miękkiej. Model franczyzy Carrefour sprawdza się zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach do 10 tysięcy mieszkańców, ponieważ Carrefour Express korzysta z potęgi handlowej Carrefour i wypracowanych przez sieć rozwiązań takich jak: asortyment, cena, logistyka, promocja oraz organizacja multiformatowa, a także strategia handlowa zbudowana wokół klienta. Ponadto Carrefour, będący w Polsce siecią multiformatową, posiada doświadczenie w sklepach takich jak: hipermarkety, supermarkety i sklepy osiedlowe o różnych powierzchniach: od 100 mkw. do 15 000 mkw.

Obecnie model franczyzowy w Carrefour jest jednym z najbardziej wydajnych, przynoszącym najlepsze wyniki, co potwierdzają liczne otwarcia sklepów w 2010 r. Dotychczas Carrefour otworzył 30 nowych sklepów, a kolejne 20 otworzy jeszcze do końca roku. Średni obrót za mkw. na rok przekracza 20 tysięcy zł w pierwszym roku funkcjonowania placówki handlowej.

W ocenie dyrekcji francuskiej sieci niestandardowe rozwiązania w modelu franczyzy dla sklepów osiedlowych sprawiają, że przeniesienie pewnych elementów z franczyzy miękkiej i twardej czyni w obecnej chwili model Carrefour najlepszym na rynku.

d3eempj

Najważniejsze założenia franczyzy w ramach marki Carrefour Express: Połączenie dwóch modeli franczyzowych, tzw. franczyzy twardej i miękkiej.Wolność w wyborze dostawców.Możliwość zatowarowania poszczególnych sklepów produktami regionalnymi.Połączenia wybranych akcji promocyjno-marketingowych z innymi formatami handlowymi Carrefour.Dostęp do bardzo szerokiej oferty produktów marki własnej Carrefour oraz ponad 700 najtańszych produktów z gamy Produkt Polski.Wsparcie silnej, rozpoznawalnej na rynku marki, której oferta i polityka cenowa zachowują spójność ze wszystkimi formatami sklepów Carrefour.Uproszczenie procedur współpracy. Minimalne warunki, jakie musi spełniać osoba zainteresowana otwarciem sklepu w ramach sieci Carrefour Express, to posiadanie lokalu o powierzchni od 100 do 500 mkw. z dogodnym dojazdem, w sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych. W związku z całym programem szkoleń i ponad 50-letnim doświadczeniem Carrefour w rozwoju handlu detalicznego, do sukcesu potrzebny jest jeszcze tylko entuzjazm i
zaangażowanie w codzienną pracę. Franczyza jest sposobem na biznes dla ludzi dynamicznych, którzy pragną rozpocząć swoją karierę przedsiębiorcy w oparciu o sprawdzony model współpracy ze znaną i cenioną marką.

Plany rozwoju Carrefour Express zakładają otwarcie 200 sklepów w 2011 r. i wzrost wydajności w nadchodzących latach. Rok 2010 był rokiem przejściowym, w trakcie którego zostały dopasowane struktury wewnątrz organizacji, nastąpiła adaptacja systemów informatycznych, wdrożenie i adaptacja efektywnych rozwiązań logistycznych, zatrudnienie i wykształcenie dodatkowego personelu - wszystko po to, aby zapewnić sukces modelu na dużą skalę.

Carrefour jest otwarty na wszystkie inne formy współpracy, które służą łatwemu zaopatrzeniu sklepów (działalność hurtowa) - ten typ partnerstwa może zrewolucjonizować sektor zaopatrzenia (hurtownie). Potwierdzonym atutem Carrefour w stosunku do innych partnerów na rynku jest to, że łączy w sobie z jednej strony kompetencje hurtownika z bardzo wydajnym systemem informatycznym i logistycznym, a z drugiej strony doświadczonego handlowca, który dokonuje wyboru asortymentu w zależności od prawdziwych potrzeb klienta. Niezależność Carrefour pozwala zagwarantować swoim partnerom najlepsze warunki.

- Dynamiczna rozbudowa sieci franczyzowej Carrefour Express jest aktualnie strategicznym kierunkiem rozwoju firmy Carrefour w Polsce. Wprowadzane przez Carrefour od kilku miesięcy zmiany miały na celu udoskonalenie oferty i uczynienie jej wyjątkową w skali kraju. Dobre wyniki, jakie notuje od początku roku Carrefour Polska oraz sygnały płynące od franczyzobiorców potwierdzają, że zmiany te odpowiadają oczekiwaniom rynku franczyzy spożywczych sklepów osiedlowych. Rozwój sieci sklepów Carrefour Express ma służyć także kształtowaniu postaw biznesowych i zwrócić uwagę na tę formę działalności osobom, które ciągle szukają pomysłu na własnych biznes. Dla Carrefour najważniejsze jest, żeby zadowoleni ze współpracy i przedstawionej przez nas oferty byli przede wszystkim nasi partnerzy oraz klienci ich sklepów. Dzięki temu Carrefour będzie mógł stabilnie i dynamicznie rozwijać swoją markę - powiedział François Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska.

d3eempj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3eempj