Pepsi ostro powalczy o Chiny
Pepsi nie ustaje w walce ze swoim odwiecznym rywalem, Coca-Colą. Tym razem polem bitwy będą Chiny. Pokonaniu konkurencji ma posłużyć Pepsi wejście w sojusz strategiczny z tajwańską firmą Tingyi Holding.
07.11.2011 | aktual.: 07.11.2011 11:00
Spółka Pepsi Co. poinformowała w piątek, iż sprzedaje swój dział butelkowania napojów w Chinach, jednocześnie kupując 5 proc. akcji w Tingyi-Asahi Beverages Holding (TAB) Co Ltd, spółce należącej do Tingyi Holding, tajwańskiej firmy zajmującej się produkcją i butelkowaniem napojów.
Amerykański gigant zapisał w umowie prawo zwiększenia swoich udziałów w TAB do 20 proc. do roku 2015. Właśnie rok 2015 jest uznawany za ten rok, w którym Chiny staną się największym rynkiem napojów bezalkoholowych globu.
Powodem sprzedaży swoich operacji zajmujących się butelkowaniem napojów jest chęć zdobycia jak największych udziałów w najszybciej rozwijającym się rynku napojów bezalkoholowych na świecie. Dzięki wejściu w sojusz Pepsi liczy na zwiększenie udziałów rynkowych i ograniczenie kosztów.
Obecnie Pepsi ma 32 proc. udział w rynku chińskim w tym segmencie. Odwieczny rywal - Coca-Cola - kontroluje 55 proc. rynku gazowanych napojów bezalkoholowych.
Zdaniem szefa Pepsi, Indra K. Nooyi, aby odnieść zwycięstwo na globalnym rynku absolutnie koniecznym jest mieć najlepszych lokalnych partnerów biznesowych.
- Tingyi Holding z sukcesem współpracuje z innymi spółkami w regionie, dlatego Pepsi jest przekonane że ten sojusz połączy znakomite kanały dystrybucji TH z innowacyjnością i umiejętnościami Pepsi, co umożliwi wzmocnienie naszemu biznesowi w Chinach już w krótkim terminie, przy jednoczesnym zmaksymalizowaniu potencjału wzrostu spółki na najszybciej rozwijającym się rynku napojów na świecie - czytamy w komunikacie Pepsi, opublikowanym w piątek.
Jak zapisano w umowie TAB będzie wytwarzać, sprzedawać i dystrybuować napoje bezalkoholowe Pepsi.
Prezes TH Wei Ing-Chou z otwartymi ramionami wita złotą erę nadchodzącą w Chinach na rynku tych napojów. Wierzy, iż Tingyi oraz Pepsi będą wspólnie wykorzystywać nadarzające się okazje biznesowe, a także spełniać oczekiwania klientów.