Trwa ładowanie...

Pizzerie walczą o klientów

Ponad 3 tysiące pizzerii walczy o podniebienia miłośników Fast-foodu. Uwagę zwracają najróżniejsze akcje promocyjne, ale o sukcesie decyduje przede wszystkim cena - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Pizzerie walczą o klientówŹródło: Jupiterimages
d1uwyik
d1uwyik

Wyzwanie konkurentom rzuciła np. Telepizza - klienci mogą m.in. tam kupić trzy pizze w cenie jednej. Inne sieci podjęły kontrofensywę. Pojawiły się oferty happy hours, zniżki przy zakupie przez Internet, urozmaicanie menu czy gwarancja szybkiej obsługi. Promocje są niezbędne, by nie tylko zdobyć, ale i utrzymać klienta. Bez nich obroty w branży w 2010 r. spadłyby więcej niż o 5 proc. Nawet taki gigant jak AmRest, właściciel Pizza Hut, odczuł pogorszenie koniunktury. W 2010 r. firma miała 2,02 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost zaledwie o 0,3 proc. w porównaniu z 2009 r.

Może się jednak okazać, że agresywne promocje rozwiążą problem tylko na krótką metę. W Polsce jest już ponad 3 tys. pizzerii i wciąż powstają nowe. Jak wynika z raportu Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych, w 2009 r. tylko same sieci franczyzowe otworzyły łącznie prawie 140 lokali. W zeszłym roku uruchomiły one 80 obiektów, a w tym roku ma ich przybyć jeszcze co najmniej 100.

Sieci muszą się mierzyć nie tylko z rosnącą konkurencją, lecz także z coraz wyższymi cenami paliwa i żywności. Dlatego rentowność pizzerii spadła. Obecnie marża uzyskiwana w tych lokalach wynosi ok. 10 proc., podczas gdy jeszcze w 2008 r. było to 15-16 proc.

d1uwyik
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1uwyik

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj