Poczta Polska chce odkupić od PKO BP akcje Banku Pocztowego (opis, aktl.)

...

dochodzi stanowisko PKO BP #

28.02. Warszawa (PAP) - Poczta Polska przedstawiła PKO BP ofertę odkupienia mniejszościowego pakietu akcji Banku Pocztowego. Poczta ocenia, że ma środki na zabezpieczenie dalszego rozwoju Banku Pocztowego - poinformował Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej.

Poczta podała, że w związku z brakiem porozumienia pomiędzy akcjonariuszami będzie dążyła do uporządkowania struktury właścicielskiej Banku Pocztowego.

"Poczta Polska podjęła decyzję o złożeniu oferty odkupienia mniejszościowego pakietu akcji" - powiedział Jóźkowiak.

"Kwestie ceny będą przedmiotem negocjacji. Dokonamy wyceny w oparciu o rynek. W ofercie PKO BP padały kwoty i je również będziemy brali pod uwagę" - dodał.

Prezes poinformował, że Poczta ma środki na zabezpieczenie dalszego rozwoju Banku Pocztowego.

"Poczta Polska dysponuje środkami na odkupienie i dokapitalizowanie banku, tak by nie musiał on realizować strategii oszczędnościowej" - powiedział Jóźkowiak.

Elżbieta Anders, rzeczniczka PKO BP poinformowała PAP, że 14 marca odbędzie się NWZ Banku Pocztowego, na którym akcjonariusze zdecydować mają w sprawie oferty PKO BP.

W opinii banku tylko on jest gotowy zapewnić Bankowi Pocztowemu stabilne zaplecze kapitałowe dla rozwoju.

"Zaproponowaliśmy w niej podwyższenie kapitału Banku Pocztowego na łączną kwotę 380 mln zł, z czego ponad 3 finansowałby PKO oraz zmiany w statucie przewidujące istotny wpływ na zarządzenie Bankiem Pocztowym" - powiedziała Anders.

"Jesteśmy najlepszym, stabilnym długoterminowym partnerem dla Poczty i Banku Pocztowego, który wymaga znacznych inwestycji. Pomiędzy nami jest bardzo dużo synergii. Płacimy Poczcie 100 mln zł rocznie za usługi pocztowe, możemy integrować sieć agencji, usługi zarządzania gotówką. Poczta ma dużą sieć dystrybucji, a PKO kapitał i know-how bankowy" - dodała.

Według wcześniejszych informacji PKO BP proponował dokapitalizowanie Banku Pocztowego łącznie o 380 mln zł, z czego PKO BP wyłożyć miał około 290 mln zł. Udział PKO BP w akcjonariacie banku wzrosnąć miałby do 50 proc. z 25 proc. obecnie. PKO BP chciałoby także zmiany statutu Banku Pocztowego i prawa do czterech miejsc w jego radzie nadzorczej.

Wcześniejsza oferta PKO BP została w grudniu 2012 roku przez Pocztę Polską również odrzucona. Dotyczyła ona długoletniej umowy o współpracy w zakresie sprzedaży produktów bankowych w placówkach pocztowych pod marką Banku Pocztowego oraz przejęcia przez PKO BP od Poczty około 75 proc. akcji Banku Pocztowego.

Bank PKO BP kontroluje obecnie około 25 proc. akcji Banku Pocztowego.(PAP)

seb/ jtt/

Źródło artykułu:PAP

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.