Listonosz wrzuci przesyłkę do automatu? Oto plan Poczty Polskiej
Poczta Polska rozważa możliwość nawiązania współpracy z Orlen Paczką. Jak wynika z wypowiedzi prezesa Poczty Polskiej, Sebastiana Mikosza, podczas konferencji poświęconej planowi transformacji firmy, taka opcja jest brana pod uwagę.
14.08.2024 | aktual.: 14.08.2024 14:49
- Tak, wchodzi w grę - powiedział prezes pytany, czy wchodzi w grę partnerstwo z Orlenem w zakresie wykorzystania sieci automatów paczkowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W środowym wywiadzie dla PAP Biznes prezes Orlenu Ireneusz Fąfara potwierdził, że firma prowadzi rozmowy z kilkoma partnerami, w tym z Pocztą Polską, w kontekście potencjalnych możliwości rozwoju segmentu paczkowego. W ocenie prezesa Fąfary automaty paczkowe mogą wymagać znaczących nakładów finansowych.
Prezes koncernu wskazuje, że niezależnie od możliwych scenariuszy podejmowane są bieżące działania, których celem jest maksymalne wykorzystanie istniejących aktywów w segmencie Orlen Paczka. W kwietniu 2024 roku podjęto współpracę z GLS w zakresie udostępniania skrytek w automatach paczkowych oraz współpracę w ramach programu Allegro Delivery.
Prezes Orlenu ogłosił plan zmian
Jak informował serwis money.pl, prezes Orlenu ogłosił plan zmian w koncernie. Zapowiedział restrukturyzację i następnie sprzedaż Polska Press. - W naszej strukturze biznesu niektóre spółki się nie mieszczą, na przykład Polska Press. W związku z tym, że na inwestycji w nią i późniejszym zarządzaniu poprzedni zarząd Orlenu stracił dużo pieniędzy. My podjęliśmy decyzje, które pozwolą odzyskać przynajmniej część zmarnowanej kwoty- powiedział w wywiadzie dla PAP Biznes Ireneusz Fąfara, prezes Orlenu.
Prezes Fąfara ocenia, że zarząd powinien w tej chwili koncentrować się wyłącznie na tym, by wykorzystywać możliwości biznesowe i budować wartość firmy na przyszłość.
- Niestety, musimy dzielić naszą uwagę i czas także na wyjaśnianie nieprawidłowości, które miały miejsce w firmie w ostatnich latach. Ich skala jest porażająca - powiedział Ireneusz Fąfara. W tym kontekście prezes wymienia m.in. Ruch, w który poprzedni zarząd Orlen zainwestował prawie 1 mld zł, a także Polska Press, na którą wyłożono ok. 200 mln zł.