Poczta ściga niepłacących abonamentu

Siedem i pół miliona osób, które zarejestrowały odbiorniki radiowo-telewizyjne, znajdzie się pod "czułą opieką" Poczty Polskiej. "Puls Biznesu" pisze, że narodowy operator wysłał już do nich pierwszą partię poleceń zapłaty.

Poczta ściga niepłacących abonamentu
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

10.11.2008 | aktual.: 27.11.2008 15:32

Poczta nie ma możliwości egzekwowania należności osób, które nie płacą daniny na rzecz publicznych mediów. Zamierza jednak wysyłać monity i naliczać odsetki. Prowadzi też akcję namierzania osób, które nie płacą abonamentu. W bazie brakuje na przykład dwóch milionów osób, które nigdy nie zarejestrowały odbiorników, a oglądają programy TVP.

"Puls Biznesu" pisze, że najciekawszym aspektem sprawy jest właśnie gigantyczna pocztowa baza danych, którą da się porównać z tymi, które mają PZU, ZUS czy PKO BP. Poczta może być kiedyś na przykład podwykonawcą zakładów energetycznym, gdyby abonament był ściągany razem z rachunkami za prąd.

Jednak to niejedyne możliwe wykorzystanie bazy. Mariusz Wnuk, zastępca dyrektora generalnego poczty, nie ukrywa, że jest to potencjalnie dobre narzędzie, które umożliwia zaoferowanie innych usług. Niewykluczone, że do celów komercyjnych.

Szczegóły w "Pulsie Biznesu".

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)