Trwa ładowanie...
żywność
20-12-2010 10:07

Polska Rada Centrów Handlowych o rankingu PSNPH

Organizacja skupiająca najemców powierzchni handlowych w
Polsce, inwestorów, deweloperów i zarządców oraz 50 firmy z sektora
usługowego: konsultantów, prawników, architektów, agencje marketingowe,
badawcze, technologiczne bardzo krytycznie odniosła się do badania
opublikowanego przez nowopowstałe Polskie Stowarzyszenie Najemców
Powierzchni Handlowych.

Polska Rada Centrów Handlowych o rankingu PSNPHŹródło: Jupiterimages
dcigcnj
dcigcnj

PRCH stwierdza m.in., że badania zostały przygotowane nierzetelnie, a ich wyniki mają negatywny wypływ na budowany od lat wizerunek sieci i centrów handlowych.

W komunikacie PRCH czytamy: "Polska Rada Centrów Handlowych stoi na stanowisku, że problemy pomiędzy zarządcami i najemcami wynikają przede wszystkim z braku dialogu, a pojawienie się takiego rankingu bez wątpienia nie sprzyja jego budowaniu. Prawidłowe funkcjonowanie centrum handlowego zależy od wspólnych działań, a to oznacza nie tylko obowiązki zarządcy, ale również aktywność najemców. W budowaniu pozycji danego centrum liczy się bowiem nie tylko siła marki danego centrum, ale i siła marki marek sklepów.

Po przeprowadzeniu drobiazgowej analizy danych udostępnionych przez PSHPH, po zaczerpnięciu opinii ekspertów oraz działając w oparciu o wieloletnie doświadczenie zdobyte na rynku nieruchomości centrów handlowych w Polsce, oceniamy wyniki rankingu jako niewiarygodne i niereprezentatywne oraz uderzające w budowany od wielu lat wizerunek centrów i sieci handlowych.

Pragniemy zwrócić Państwa uwagę na fakt, iż kilka najgorzej ocenionych centrów handlowych od wielu lat jest laureatami najbardziej profesjonalnych i prestiżowych w tej branży europejskich nagród ICSC, International Council of Shopping Centres, w kategoriach związanych z zarządzaniem, marketingiem czy procesem deweloperskim (SC Awards).

dcigcnj

Na uzasadnienie naszego stanowiska składa się wiele elementów, które zebrane w całość dają obraz badania przeprowadzonego w sposób daleko odbiegający od przyjętych w biznesie standardów zachowań między partnerami".

W ocenie rady centrów handlowych "na braku wiarygodności publikowanego przez PSNPH badania składa się m.in. fakt:

- do badania zaproszono około 205 sieci handlowych co stanowi około 45 procent rynku sieci handlowych w Polsce,
- ankietę wypełniły jedynie 44 firmy co reprezentuje mniej niż 10 procent rynku wszystkich sieci handlowych w Polsce,
- z opisu metodologii i wyników badania można przeczytać, że wynik badań jest oceną: w wersji "optymistycznej" 44 firm (czyli 10 procent rynku), w wersji "pesymistycznej" 5 sieci handlowych, czyli mniej niż 1 procent wszystkich sieci handlowych operujących w centrach handlowych w Polsce.

Ów 1-10% sieci handlowych poddało ocenie 79 z wytypowanych 205 centrów handlowych, a blisko 350 funkcjonujących na rynku w Polsce. W badaniu nie ma informacji o kryteriach doboru centrów co może rodzić przypuszczenia o stronniczość ich wyboru."

dcigcnj

Niekorzystnie na wartość wyników rankingu miał tez wpłynąć "brak definicji lub opisowego rozwinięcia cech poddawanych ocenie przez najemców". Zdaniem ekspertów z PRCH "rodzi wątpliwość co do faktycznego zrozumienia przedmiotu analizy jak i rodzi pytania o znajomość specyfiki funkcjonowania centrów handlowych".

Kryteria (proces deweloperski, komercjalizacja, zarządzanie obiektem, działalność marketingowa i satysfakcja handlowa), które były przedmiotem oceny zostały poddane analizie przez PRCH. Jej wyniki tej analizy są dostępne na stronie www.prch.org.pl.

dcigcnj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dcigcnj