Polska spółka kosmetyczna wraca do gry

Miraculum, producent kosmetyków, zakończył trzeci kwartał z zyskiem netto wynoszącym 0,4 mln zł. Choć rentowność w ciągu dziewięciu miesięcy utrzymuje się na poziomie ujemnym, to trzeci kwartał to punkt zwrotny, będący dla firmy najlepszym okresem w 2023 r. - zaznacza portal wnp.pl.

Polska spółka kosmetyczna Miraculum znów odnotowuje zyski (zdj. ilustracyjne)
Polska spółka kosmetyczna Miraculum znów odnotowuje zyski (zdj. ilustracyjne)
Źródło zdjęć: © Getty Images | Born to be blue
oprac. NBU

14.11.2023 19:34

W poszczególnych kwartałach Miraculum odnotował różne wyniki finansowe, ze stratą netto 0,7 mln zł w drugim kwartale i zyskiem netto nieprzekraczającym 0,3 mln zł w pierwszym kwartale.

Polska spółka kosmetyczna odbija

Trzeci kwartał przyniósł zysk netto 0,4 mln zł, co stanowi najlepszy wynik w tym roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Przychody ze sprzedaży w pierwszych dziewięciu miesiącach wyniosły 35,2 mln zł, zwiększając się o niemal 10 proc. rok do roku. W trzecim kwartale skoncentrowaliśmy się na efektywnym zarządzaniu kosztami operacyjnymi, co pozwoliło nam zwiększyć marżę na sprzedaży i poprawić zysk. Nasza ekspansja na nowe rynki zagraniczne przyczyniła się również do zwiększenia sprzedaży i dywersyfikacji źródeł przychodów - podkreśla spółka w raporcie, cytowana przez wnp.pl.

Czym jest Miraculum?

Miraculum, producent perfum pod markami takimi jak Chopin, Pani Walewska czy Prastara, notowany jest na GPW od kwietnia 2007 r. Główni akcjonariusze to Marek Kamola (32,9 proc.), Jan Załubski (8,7 proc.) i Piotr Skowron (8 proc.).

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)