Trwa ładowanie...

Pracownicy ocenili polskich menedżerów. Z badania wynika, że mają wiele do poprawy

Co najmniej jeden na czterech Polaków uważa, że relacje z przełożonym pogorszyły się podczas pracy zdalnej i hybrydowej - wynika z badania firmy szkoleniowej GoodHabitz oraz agencji badawczej Markteffect. Eksperci wskazują, co zdaniem pracowników powinni poprawić polscy menedżerowie, którzy zdaniem ekspertów mają wiele do nadrobienia w porównaniu do kolegów z innych europejskich krajów.

Pandemia koronawirusa sprawiła, że pracownicy zamiast w biurze, zaczęli spotykać się na wideokonferencjach Pandemia koronawirusa sprawiła, że pracownicy zamiast w biurze, zaczęli spotykać się na wideokonferencjach Źródło: Getty Images
dz32575
dz32575

Badanie pokazało, że 44 proc. polskich pracowników czuje, że praca zdalna lub hybrydowa nie wpłynęła na relację, jaką mają ze swoimi menedżerami. Jedna trzecia ankietowanych twierdzi dodatkowo, że zacieśniła, a nawet poprawiła kontakty z szefem. Ale nie wszyscy mają tak dobrze.

Co czwarty badany (dokładnie 26 proc.) odpowiada jednak w kontekście pracy zdalnej i hybrydowej, że jest zaniepokojony relacjami z menedżerem. Zdaniem 21 proc. uległy one pogorszeniu lub - w przypadku 5 proc. ankietowanych - znacznemu pogorszeniu.

"Wyniki naszych badań pokazują jednoznacznie, że polscy menedżerowie mają wiele do nadrobienia w zakresie skutecznego zarządzania zespołami w sposób hybrydowy" - komentuje cytowany przez portal CCNEWS.pl Daniel Idźkowski, krajowy dyrektor z europejskiej platformy oferującej szkolenia online GoodHabitz.

Co powinni poprawić polscy menedżerowie?

Badanie wykazało, że najczęstszym problemem u przełożonych są braki w miękkich umiejętnościach. Na kulejącą komunikację wskazało 25 proc. ankietowanych. Tyle samo, co złą organizację pracy oraz budowanie ducha zespołu. 23 proc. pracowników narzeka też na umiejętności słuchania (23 proc.), a także empatyczne, skoncentrowane na ludziach zarządzanie (20 proc.).

dz32575

"Wyniki badań pokazują jeden wiodący schemat – wszystko sprowadza się do komunikacji i umiejętności miękkich, które są konieczne do zarządzania zespołami rozproszonymi. Podczas pracy zdalnej szczególnie ważne jest odpowiednie zadbanie o przepływ informacji oraz otwartość na wysłuchanie pytań i problemów pracowników. To nie tylko redukuje stres i nieporozumienia w zespole, ale także wiąże ze sobą pracowników i ich lidera, co w rezultacie pogłębia ich relację i buduje ducha zespołowego" - wyjaśnia Idźkowski w serwisie Pulshr.pl.

51 proc. zbadanych pracowników w Polsce zgodziło się ze stwierdzeniem, że przełożony jest w stanie zapewnić wsparcie w wykonywaniu obowiązków podczas pracy zdalnej. W Danii pozytywnie odpowiedziało na to pytanie 80 proc. ankietowanych, a w Wielkiej Brytanii - 71 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dz32575
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dz32575