Pracownicy ocenili polskich menedżerów. Z badania wynika, że mają wiele do poprawy

Co najmniej jeden na czterech Polaków uważa, że relacje z przełożonym pogorszyły się podczas pracy zdalnej i hybrydowej - wynika z badania firmy szkoleniowej GoodHabitz oraz agencji badawczej Markteffect. Eksperci wskazują, co zdaniem pracowników powinni poprawić polscy menedżerowie, którzy zdaniem ekspertów mają wiele do nadrobienia w porównaniu do kolegów z innych europejskich krajów.

Pandemia koronawirusa sprawiła, że pracownicy zamiast w biurze, zaczęli spotykać się na wideokonferencjach
Pandemia koronawirusa sprawiła, że pracownicy zamiast w biurze, zaczęli spotykać się na wideokonferencjach
Źródło zdjęć: © Getty Images
oprac. LOS

04.05.2022 13:49

Badanie pokazało, że 44 proc. polskich pracowników czuje, że praca zdalna lub hybrydowa nie wpłynęła na relację, jaką mają ze swoimi menedżerami. Jedna trzecia ankietowanych twierdzi dodatkowo, że zacieśniła, a nawet poprawiła kontakty z szefem. Ale nie wszyscy mają tak dobrze.

Co czwarty badany (dokładnie 26 proc.) odpowiada jednak w kontekście pracy zdalnej i hybrydowej, że jest zaniepokojony relacjami z menedżerem. Zdaniem 21 proc. uległy one pogorszeniu lub - w przypadku 5 proc. ankietowanych - znacznemu pogorszeniu.

"Wyniki naszych badań pokazują jednoznacznie, że polscy menedżerowie mają wiele do nadrobienia w zakresie skutecznego zarządzania zespołami w sposób hybrydowy" - komentuje cytowany przez portal CCNEWS.pl Daniel Idźkowski, krajowy dyrektor z europejskiej platformy oferującej szkolenia online GoodHabitz.

Co powinni poprawić polscy menedżerowie?

Badanie wykazało, że najczęstszym problemem u przełożonych są braki w miękkich umiejętnościach. Na kulejącą komunikację wskazało 25 proc. ankietowanych. Tyle samo, co złą organizację pracy oraz budowanie ducha zespołu. 23 proc. pracowników narzeka też na umiejętności słuchania (23 proc.), a także empatyczne, skoncentrowane na ludziach zarządzanie (20 proc.).

"Wyniki badań pokazują jeden wiodący schemat – wszystko sprowadza się do komunikacji i umiejętności miękkich, które są konieczne do zarządzania zespołami rozproszonymi. Podczas pracy zdalnej szczególnie ważne jest odpowiednie zadbanie o przepływ informacji oraz otwartość na wysłuchanie pytań i problemów pracowników. To nie tylko redukuje stres i nieporozumienia w zespole, ale także wiąże ze sobą pracowników i ich lidera, co w rezultacie pogłębia ich relację i buduje ducha zespołowego" - wyjaśnia Idźkowski w serwisie Pulshr.pl.

51 proc. zbadanych pracowników w Polsce zgodziło się ze stwierdzeniem, że przełożony jest w stanie zapewnić wsparcie w wykonywaniu obowiązków podczas pracy zdalnej. W Danii pozytywnie odpowiedziało na to pytanie 80 proc. ankietowanych, a w Wielkiej Brytanii - 71 proc.

Źródło artykułu:WP Finanse
praca zdalnapracahome office
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)