prof. Kołodko o CPK: "Inwestycja megalomańska i niepotrzebna"
Gość programu "Money. To się liczy" oceniał potrzebę budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego i szanse na udział chińskiego inwestora w przedsięwzięciu. - Na pewno nie mniej to będzie kosztowało niż 10 mld euro. To co rząd przewiduje, te 30 kilka mld dolarów, to jest żeby się zaczepić. Jak w socjalistycznej Polsce się zaczepialiśmy o plan, trzeba się zaczepić, a potem nie będzie można się wycofać. Trzy razy jeszcze bym się zastanowił zanim ruszą prace - mówił w programie "Money. To się liczy" prof. Grzegorz Kołodko z Akademii Leona Koźmińskiego.
Mówi się o tym że Chińczycy powinn… Rozwiń
Transkrypcja:
Mówi się o tym że Chińczycy powinni zacząć budować w Polsce autostrady a może nawet ten centralny port komunikacyjny które też umówmy się że
Możemy się gdzieś wozić
Jak będzie gdzieś woził to na pewno także
Tych tych Polaków
Kurcze Europejczyków
Także do Chin czy do Azji ogólnie
Abstrachuje od tego wyżej
To ten wielki projekt
Centralny port
Komunikacyjnej
Czy on jest zasady
Bo zamówienie także wybitnych fachowców
Stefan logistyki i ekonomiki Transportu którzy uważają żeby na imię
Że ze względu na kształt Polski zewnętrzna doinwestowanie regionalnych portów
Lotniczych
Takich znakomitych funkcjonujących jak tam
Skat gdańsk
Kraków
Wrocław ma
Nikt już stamtąd nie leci poza
Europy
Poza Polską
Zasadziłem przez Okęcie tylko
Korzystając z tych portów
Że to jest w ogóle inwestycja megalomański niepotrzebna zostawiając to na boku
Przyjmując na chwilę
Że to jest uzasadnia
Rachunkiem ekonomicznym
To sposób oczywisty warunkach chińskiej ekspansji zewnętrznej i wielkiego programu infrastrukturalnego h400 więcej
Już tylko program imprez
Strukturalny znany jako nowy jedwabny szlak albo dokładniej
Droga inwestycja droga
Pasek w ramach tego
Sixteen Plus One 3
16 Plus 1
Hej 116 państw Europy środkowo-wschodniej od Estonii do
A Czarnogóry gdzie Polska jest najbardziej znacząca
Chińczycy przy klasą jeśli
Polski rząd
No bo to jest sprawa bardziej polityczna
Na bieżąco to się nie obejdzie zwrócił się do nich żeby oni nam
Współuczestniczy Lee
Budowie
Pod warunkiem że będą gwarancje rządowe bo Chińczycy na piękne polskie oczy że to na pewno będzie przedsięwzięcia
Opłacalny
Nie pójdą
A to już duża imprez
Jesteś Ja Chińczycy na przykład obecnie budują finansujący w 85%
Kredytem swojego państwowego Aegean banku
Linię kolejową
Z Belgradu do Budapesztu
A więc już do kraju
Który jest w Unii Europejskiej
Super niektórym przymorze nie podoba biurokrata polityką
W Brukseli ale jest pytanie akurat OK Dlaczego Chińczyk
Czy saletrzak dofinansować
Co niby co do finansowali No jeśli by to dofinansowanie na zasadzie rachunku ekonomicznego od zawsze
Musieliby mieć jakieś udziały przyszłościowe w eksploatacji tego lotniska Nie ulega wątpliwości że centralny port komunikacyjny
To nie jest to
Tylko
Węzeł komunikat
Przez bardzo duże w
Ale to jest Invest
Strategiczna i w tej sprawie
Ci którzy także odpowiadają za bezpieczeństwo
Zajmą pewne
Stanowisko
Na jakich warunkach dlatego że decyzyjność dyspozycyjność tego
Punktu
Na mapie musi być po Taste
Ustronie więc po stronie Unii Europejskiej i NATO
Przede wszystkim po ang
Jesteś może że Chińczycy będą w to wchodzić Wiesz może że
Nie to już duże przedsięwzięcie na pewno nie mniej to będzie kosztowało o niższe 10 miliardów euro
Ja uważam że
Urząd Gminy GT3
Kilka miliardów dolarów to jest tak
Takie żeby się
Zaczepić
Się kiedyś w Polsce
Socjalistycznej zaczepiali śmiało plan to teraz też się trzeba zaczepić a potem się już nie będzie możesz z tego
Wycofać 23 razy bym się jeszcze zastanowił za nim ruszą prace
Ale już w zasadzie ten rządzi zastanowił