Lidl nie marnuje
Pod koniec lutego sieć Lidl ruszyła z akcją „Kupuję. Nie marnuję”, której celem jest ograniczenie marnowania żywności. W blisko 150 sklepach tej niemieckiej sieci dyskontów pojawiły się specjalne półki z przecenioną nawet o 70 proc. Można tam kupić owoce i warzywa z krótkim okresem przydatności do spożycia oraz odpiekane poprzedniego dnia pieczywo.
Walka z niemarnowaniem żywności w Lidlu polega też na optymalizacji wielkości zamówień na poziomie każdego sklepu oraz prowadzeniu systemu przecen na produkty z krótkim okresem przydatności do spożycia.
W tym miejscu warto również przypomnieć, że Lidl był miejscem innej, "zero waste" akcji. Banki Żywności m.in. w sklepach tej sieci prowadził akcję na rzecz niemarnowania żywności, której bohaterem był… samotny banan.
Trwa ładowanie wpisu: instagram
"Kupuj samotne banany! Chroń przed zmarnowaniem". Hasło okraszone grafiką z owocami wystylizowanymi na przytulającą się parę miało skłaniać klientów do wybierania również pojedynczych bananów, które często są celowo pomijane.
"Zwykle łatwiej w sklepie sięgnąć po kiść bananów, a przecież nasza przyjazna dłoń bardziej potrzebna jest samotnikom, okrutnie oderwanym od reszty. Mimo, że nienaruszone i pełnowartościowe to najczęściej właśnie one marnie kończą" – czytamy w podpisie postu Banków Żywności na Instagramie. Co ciekawe, opublikowano go już 9 kwietnia, ale o akcji zrobiło się głośno, gdy dotarła do sieci Lidl.