Przegląd prasy gospodarczej, piątek, 4 marca
...
04.03.2011 | aktual.: 04.03.2011 07:38
04.03. Warszawa (PAP) - Poniżej przegląd tematów w prasie gospodarczej w piątek, 4 marca.
RZECZPOSPOLITA
Siedmiu do Plusa? Podmioty, które złożyły siedem najwyższych (z 16 ogółem) ofert na zakup akcji Polkomtelu, operatora sieci Plus, mogą przeprowadzić badanie formalnoprawne telekomu - najbliżsi takiego ustalenia byli właściciele spółki do zamknięcia tego wydania "Rz". (s.B1)
Kopex bez akcji kopalń. Marian Kotempski, prezes Kopeksu powiedział, że spółka nie będzie raczej zainteresowana kupnem papierów Jastrzębskiej Spółki Węglowej. (s.B5)
Palacze zasilają polski budżet. Rosnąca akcyza na papierosy zniechęca do palenia. W 2010 r. ich sprzedaż spadła o 6 proc. (s.B6)
W tym roku PKP PLK zamierza ogłosić 77 przetargów na modernizację torów wartych 9,9 mld zł. (s.B7)
PARKIET
PPG sprzeda papiery warte 250 mln zł? Notowana na NewConnect spółka dopina największą od końca 2007 r. deweloperską ofertę akcji. Pozyskane od inwestorów pieniądze wyda m.in. na inwestycję w Rosji. (s.4)
Vattenfall analizuje, jak może się wycofać z Warszawy. Polskie elektrociepłownie Vattenfalla pójdą na sprzedaż razem ze SPEC? Akcje Enei Szwedzi mogą pozbyć się w wezwaniu. (s.8)
Za podwyżkę zapłaci klient. Opodatkowanie dróg budowlanych na osiedlach może podnieść ceny mieszkań - oceniają eksperci. Taki będzie efekt ostatniej zmiany w ustawie o VAT. (s.12)
GAZETA WYBORCZA
Ministerstwo Infrastruktury broni odbiorców. Internet na 90 proc. Jeśli będzie wolniejszy niż 90 proc. prędkości deklarowanej w reklamach, klient będzie mógł nie zapłacić. Resort infrastruktury chce zmusić operatorów do poprawy jakości internetu. (s.1, 26)
DZIENNIK GAZETA PRAWNA
PGNiG: Pójdziemy z Gazpromem do sądu. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo domaga się od Gazpromu 10-proc. obniżki cen gazu. Spółka stawia sprawę twardo: albo będziemy płacić mniej albo pójdziemy do sądu arbitrażowego. (s.A1, 12)
PULS BIZNESU
Stracił Tigera weźmie pieluchy. Wiesław Włodarski blisko inwestycji w Hygienikę. Producent artykułów higieny ogłosił strategię. Spodobała się biznesmenowi, który stracił napój energetyczny. (s.10) (PAP)
bas/