Przyjezdni zapłacą więcej. Rewolucja biletowa w mieście wojewódzkim
Olsztyński ratusz wprowadza nowe zasady opłat za przejazdy komunikacją miejską. Mieszkańcy miasta będą mogli skorzystać z atrakcyjniejszych cen, podczas gdy przyjezdni zapłacą więcej.
Ratusz w Olsztynie ogłosił pomysł zmiany w taryfach komunikacji miejskiej, które mają dostosować ceny biletów do realnych potrzeb mieszkańców oraz osób płacących podatki w mieście. Nowe rozwiązania mają przynieść korzyści tym, którzy przyczyniają się do budżetu Olsztyna. 30-dniowe oraz 90-dniowe bilety staną się bardziej przystępne cenowo dla tych, którzy są zameldowani lub rozliczają podatki w Olsztynie - pisze "Olsztyn Wyborcza".
Droższe bilety dla przyjezdnych i nowe bilety
Jak czytamy, z kolei przyjezdni, w tym mieszkańcy ościennych gmin, takich jak Stawiguda, Gietrzwałd czy Dywity, będą musieli przygotować się na wyższe opłaty. Zmiany obejmują m.in. nowe bilety 15- i 45-minutowe oraz bilety weekendowe, które mają zachęcić mieszkańców do korzystania z transportu publicznego w różnych sytuacjach. Celem jest uhonorowanie tych, którzy finansowo wspierają Olsztyn.
Byliśmy na stacji benzynowej Skolima
Dwie nowe strefy taryfowe zostaną wprowadzone jednocześnie z nową aplikacją mOKM. Ostateczne decyzje dotyczące dokładnych cen i ulg zapadną na poziomie Rady Miasta, a ich pełne wdrożenie przewidziane jest w nadchodzących miesiącach. Władze miasta mają nadzieję, że zmiany te poprawią jakość obsługi pasażerów i zrewolucjonizują sposób podróżowania po Olsztynie.
Olsztyn tnie kilometry
Olsztyński Zarząd Dróg Zieleni i Transportu poinformował, że w 2025 r. autobusy i tramwaje w Olsztynie przejadą o 80,8 tys. km mniej niż w roku poprzednim. Decyzja ta wynika z rosnących kosztów paliwa i wynagrodzeń, mimo że budżet na transport wzrósł o 5 mln zł, osiągając 141 mln zł.
Zmniejszenie liczby przejechanych kilometrów to mniej niż 1 proc. całkowitego przebiegu z 2024 r., kiedy to autobusy pokonały 7,6 mln km, a tramwaje 1,4 mln km. Jak czytamy na portalu, mimo cięć, komunikacja miejska . W 2024 r. skorzystało z niej 48 mln pasażerów, co przyniosło przychód 37,13 mln zł.
Olsztyn wprowadził też nocne kursy tramwajowe. To odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie mieszkańców oraz turystów, którzy coraz częściej korzystają z transportu publicznego. Jak podaje serwis transportpubliczny.pl, nowe połączenia mają ruszyć w najbliższych miesiącach.
Decyzja o uruchomieniu nocnych kursów tramwajów w Olsztynie jest częścią szerszej strategii miasta, mającej na celu poprawę dostępności komunikacji miejskiej. Władze miasta liczą, że nowe połączenia przyczynią się do zwiększenia komfortu podróży oraz zaspokoją potrzeby osób pracujących w nietypowych godzinach.
Źródło: olsztyn.wyborcza.pl