PTC chce zdobyć ponad 1 mln klientów netto w sieci Heyah

05.03. Warszawa (PAP) - Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), operator sieci komórkowej T-Mobile, liczy, że jej druga marka komórkowa Heyah zdobędzie w 2012 roku ponad 1 mln klientów...

05.03.2012 | aktual.: 05.03.2012 14:53

05.03. Warszawa (PAP) - Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), operator sieci komórkowej T-Mobile, liczy, że jej druga marka komórkowa Heyah zdobędzie w 2012 roku ponad 1 mln klientów netto m.in. dzięki odświeżeniu marki i zaoferowaniu aplikacji-komunikatora Freeyah - poinformował na poniedziałkowej konferencji prasowej Grzegorz Bors, członek zarządu ds. marketingu PTC.

"Heyah w 2012 roku chce pozyskać netto, czyli zwiększyć bazę swoich klientów, o ponad jeden milion" - powiedział Bors, ale nie powiedział do jakiego poziomu.

"Obecnie jest to praktycznie plus minus parę procent tyle samo co TakTak" - powiedział prezes Miroslav Rakowski odpowiadając na pytanie ile klientów liczy obecnie sieć pre-paidowa Heyah.

PTC odświeża swoją młodzieżową markę pre-paidową Heyah i wprowadza od poniedziałku nową ofertę transmisji danych w sieci Heyah wraz z aplikacją Freeyah na smartfony stworzoną wspólnie z firmą Ascomp. Komunikator Freeyah będzie dostępny także dla klientów innych sieci komórkowych poprzez Android Market oraz AppStore.

Rakowski powiedział, że PTC liczy na ok. 300 tys. pobrań tej aplikacji w tym roku.

"Oceniam naszą sprzedaż, czyli pobrań tej aplikacji, na ok. 300 tys. w tym roku (...) W pre-paidzie, w Heyah, klienci mają mniej niż 300 tys. smartfonów, co oznacza, że bardzo mocno będziemy wspierać sprzedaż smartfonów (...) ale Heyah na siebie zarobi bardzo dobrze" - powiedział Rakowski.

"Dla całej PTC nie będzie to jakiś ekstremalny przychód, bo cały pre-paid w Polsce to ok. 15 proc. rynku, 85 proc. to post-paid, a w Polsce mamy ok. 50 mln kart SIM" - powiedział również Rakowski.

Przychody PTC w 2011 roku spadły o 5,4 proc. do 1,74 mld euro z 1,839 mld euro rok wcześniej.

Na koniec grudnia 2011 roku PTC miała 14,161 mln klientów (z czego około połowa to klienci pre-paid) wobec 13,259 mln rok wcześniej, czyli o 6,8 proc. więcej r/r i wobec 13,406 mln na koniec września 2011 roku.

Liczba przyłączeń netto PTC w samym czwartym kwartale 2011 roku wyniosła 755 tys. wobec minus 62 tys. w IV kw. 2010 roku.(PAP)

bas/ ana/

Źródło artykułu:PAP
deutschetelekomtelekomunikacjagiełda
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)