Radykalny ruch Pepsi! Pierwszy od 17 lat!
Po raz pierwszy od 17 lat Pepsi całkowicie zmienia kształt swojej butelki. Firma wraca do korzeni - czytamy w Business Insider.
Wiceprezydent ds. marketingu spółki, Angelique Krembs stwierdziła, że nowy odmienny i nieco zakręcony kształt w rzeczywistości ma przypominać stare szklane butelki, w których kiedyś był sprzedawany napój.
Nowa butelka Pepsi:
To kolejny ruch - po zmianie logo w 2008 roku - który ma na celu poprawić wizerunek firmy. 5 lat temu firma przeznaczyła 1,2 mld dolarów na reperację swojego wizerunku. Odpowiedzialna za to firma BBDO miała zająć się odświeżeniem wyglądu, sprzedażą oraz marketingiem.
Pepsi podpisała w grudniu 2012 roku kontrakt wart 50 mln dolarów z Beyonce, która stała się ambasadorem firmy.
Całkowite wycofanie butelek i wprowadzenie nowych może potrwać 1-2 lata ze względu na konieczność wprowadzenia zmian w fabrykach.
Sprzedaż napojów PepsiCo w ubiegłym roku w samych Stanach Zjednoczonych spadła o 4 proc.
Główny rywal Pepsi, Coca-Cola również podjęła decyzję o zmianie opakowania. Butelki, w których Coca-Cola sprzedaje napoje, będą „chudsze”. Coca-Cola cały czas pracuje nad nowymi materiałami.
Zmniejszenie wagi opakowania nawet o 2-3 gramy to zysk dla spółki, która musi recyklować część butelek. Coca-Cola jest objęta normami unijnymi, które zobowiązują producentów napojów do recyklingu określonej części opakowań. W zależności od materiału jest to od 22 do nawet 60 proc. Najwyższe normy dotyczą papieru, nieco niższe – plastiku i szkła.