Raport Kobieta Frescato
Gusta smakowe Polaków w ciągu ostatnich lat zaczęły ulegać zmianom. Coraz częściej wybierane są lekkie, urozmaicone potrawy z międzynarodowych kuchni, a spośród alkoholi kupowane są lekkie wina.
Tendencja ta jest dobrze widoczna szczególnie wśród kobiet, gdyż one przede wszystkim szukają win lekkich (49 proc.), orzeźwiających (43 proc.) oraz pasujących na każdą okazję (45,5 proc.).
- Wina z gatunku orzeźwiających są szczególnie popularne latem w krajach zachodniej i południowej Europy, gdyż są tam traktowane jako naturalny lekki, chłodzący drink doskonały na upały. Duża popularność w Polsce filmów oraz powieści nasyconych subtelnym klimatem m.in. Toskanii, Hiszpanii, Francji sprawiła, że pojawiła się również u nas liczna grupa kobiet zafascynowanych stylem życia tamtejszych mieszkańców i zarazem będąca potencjalnie chętna do spróbowaniem jednego z nieodłącznych elementów ich kultury jakim jest picie wina - mówi Andrzej Studziński, kierownik marki Carlo Rossi.
Przygotowany przez markę Carlo Rossi raport zostanie opublikowany jeszcze w maju.
IP