Rewolucja w Lidlu
"Wiadomości Handlowe" podały, że do końca 2013 roku niemiecki detalista planuje uruchomić w Polsce około 40 dyskontów, zmienia ich wygląd, a ofertę zamierza dostosować do wymagań bardziej wymagających klientów.
05.07.2013 | aktual.: 05.07.2013 13:54
Niemiecka sieć planuje poszerzyć w Polsce ofertę świeżych owoców i warzyw, a także rozbudować półkę z żywnością ekologiczną. Między innymi z tego powodu poszukuje producentów zdolnych zapewnić ciągłość i bezpośredniość dostaw.
Firma zapowiada też optymalizację asortymentu. Chce wprowadzić na półki towar z wyższej półki. Tą drogą idzie też sieć Biedronka, która w akcjach specjalnych sprzedaje produkty dostępne niemal tylko w delikatesach. Lidl obiecuje natomiast, że będzie czynił wszelkie starania, by z tym sklepami konkurować ceną. Oprócz kuchni świata w tej formule dyskont zamierza sprzedawać także tekstylia. Jakiś czas temu można było w tym sklepie kupić galanterię skórzaną Wittchen.
Jeszcze w tym roku Lidl otworzy w Polsce kilkanaście sklepów według nowego projektu. Zmiany mają być widoczne i na zewnątrz, i wewnątrz dyskontów. W zmienionej bryle uwagę zwraca jednospadowy dach oraz fasadowe duże okna na przedniej ścianie, które mają zwiększyć poziom naturalnego światła wewnątrz.
Tempo otwierania nowych sklepów (ok. 40 rocznie) ma być utrzymane w kolejnych latach. Strategia firmy w Polsce zakłada dalszy rozwój na terenie całego kraju, ale wszystko jednak wskazuje, że Niemcy nie zdecydują się otwierać sklepy w mniejszych miejscowościach, w których coraz częściej pojawia się ich największy rywal - Biedronka.