Trwa ładowanie...

Rynek pracy w czasie pandemii. Coraz więcej pracowników zastanawia się nad zmianą branży

Pracując w domu, nie mamy poczucia, że mniej się przykładamy do obowiązków niż w biurze. Boimy się o przyszłość i 61 proc. z nas zastanawia się nad zmianą branży – wynika z badania nastrojów na rynku pracy, które przeprowadziły Gi Group i Grafton Recruitment.

Rynek pracy w czasie pandemii. Coraz więcej pracowników zastanawia się nad zmianą branżyŹródło: Pixabay
d13bqty
d13bqty

Coraz więcej pracowników wykonuje pracę z domu. O ile w drugim tygodniu narodowej kwarantanny, tj. 21-24.03.2020,zdalnie pracowało 56 proc. ankietowanych, to w kolejnej odsłonie badania, w dniach 13-17.04.2020, odpowiedź taką zaznaczyło już 65 proc. badanych.

Nie zmienił się natomiast odsetek pracowników, którzy są zdania, że ich efektywność w pracy zdalnej nie spadła. 44 proc. ankietowanych nie ma sobie tutaj nic do zarzucenia – wynika z badania, którego rezultaty przywołuje serwis "Wiadomości Handlowe".

Polacy martwią się o przyszłość zawodową. Czy będą wypłacane pensje? Czy utrzymam stanowisko pracy? Czy moja firma przetrwa? – to nadal najważniejsze pytania, które zadają sobie pracownicy.

Okazuje się, że aż 61 proc. badanych w związku z aktualną sytuacją chciałoby zmienić branżę, w której pracuje (w poprzedniej edycji było to 47 proc.). Tak duża liczba osób deklarujących chęć przebranżowienia może być kolejnym dowodem na rosnącą w społeczeństwie niepewność i niepokój o pracę.

Obejrzyj: Odmrażanie gospodarki, co dalej? "Musimy nauczyć się nowej normalności"

d13bqty

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

d13bqty
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d13bqty

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj