Self-publishing: nowy przebój w Polsce
Od niedawna w Polsce sukces odnosi self-publishing, nowa forma wydawania książek - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
14.02.2011 | aktual.: 14.02.2011 09:02
Self-publishing polega na tym, iż autor pisze książkę, sam ją redaguje, ilustruje lub zdobywa ilustracje, nanosi korektę i tworzy okładkę. Portal, na którym ma się dana książka ukazać, daje miejsce i technologię do publikacji w formie e-booka.
W jednym z największych sklepów internetowych, Amazon.com, w ten sposób sprzedawanych jest już około 700 tys. tytułów. W Polsce ten sposób wydawania książek oferuje już kilka portali. Na razie oferta dotyczy około 200 tytułów.
Trzeba pamiętać, że za wydanie swojej książki autor nie musi nic zapłacić, jednak nie dostaje też wynagrodzenia od wydawcy. Zyskami ze sprzedaży sklepy zazwyczaj dzielą się po połowie z autorem.
Amazon.com przekazuje 70 proc. zarobków z książki właśnie self-publisherom.
Polski rynek e-booków warty był w 2010 roku aż 9 mln zł - szacuje PricewaterhouseCoopers. W 2014 roku ma sięgnąć już 30 mln zł.