Seria awarii w polskich bankach, kto następny?
To już plaga awarii. Najpierw Multibank, a potem klienci ING Banku Śląskiego nie mogli dostać się do swoich kont internetowych. Czy to początek dłuższej serii kłopotów polskich banków?
11.07.2011 | aktual.: 11.07.2011 21:18
- Potwierdzam, że od mniej więcej godziny 16.30 jest problem z wyświetlaniem strony do logowania do banku - powiedział nam Piotr Utrata, rzecznik prasowy ING Banku Śląskiego.
Rzecznik podkreślił, że był to problem techniczny po stronie banku. O godz. 18.15 wszystko działało już bez zarzutu.
Klienci mogą czuć się bezpieczni. Nie ma mowy o żadnej ingerencji zewnętrznej czy w ogóle o naruszeniu kwestii bezpieczeństwa, podkreślał rzecznik.
Awaria w Multibanku
W poniedziałek wcześniej to klienci Multibanku nie mogli korzystać z dobrodziejstw konta internetowego. Awaria została już usunięta.
- Mieliśmy przejściowe problemy z dostępem do usług internetowych - mówi Wirtualnej Polsce Mateusz Żelechowski, rzecznik prasowy Multibanku. - Obecnie już awaria została usunięta.
Podkreślił, że powodem awarii była usterka techniczna, jednak odmówił komentarza co do szczegółów problemu.
- Mogę tylko powiedzieć, że to był problem wewnętrzny, a nie żaden atak z zewnątrz. O ataku hakerów mowy być nie mogło. - podkreśla.
Uspokaja klientów, zapewniając, że ich dane były bezpieczne i nie było mowy o zagrożeniu ich ujawnienia.
Awaria polegała na tym, iż operacje mogły trwać dłużej niż zazwyczaj, a w skrajnych przypadkach klienci mogli nie móc zalogować się na swoje konto przez internet.
O obu awariach poinformowali nas internauci.