Skanują uśmiech, podnoszą wyniki
System kontroli uśmiechu pracowników wprowadziła japońska spółka kolejowa w 15 stacjach w Tokio. Celem kontroli jest podniesienie jakości usług świadczonych klientom na kolei.
14.07.2009 | aktual.: 14.07.2009 16:08
System kontroli uśmiechu pracowników wprowadziła japońska spółka kolejowa w 15 stacjach w Tokio. Celem kontroli jest podniesienie jakości usług świadczonych klientom na kolei - informuje serwis News BBC.
Skaner firmy Omron, analizuje układ mięśni twarzy pracowników i na tej podstawie diagnozuje, czy uśmiech jest wystarczająco szeroki. Jeżeli wynik jest mało zadowalający, skaner doradza konduktorowi zdecydowanie pozytywniejsze nastawienie i większy uśmiech.
Urządzenie ma poprawić wizerunek pracowników. Ma również spowodować poprawienie relacji z klientem. Zwolenników takiego systemu jest więcej. "Policjanta uśmiechu" chce również wprowadzić szpital w Osace. Natomiast jedna z japońskich firm transportowych chce wykorzystać skanery do sprawdzania poziomu zmęczenia swoich kierowców. Prawdopodobnie zostaną także zainstalowane w sklepach.
Wysoka jakość obsługi klientów dla Japończyków jest bardzo istotna i stanowi jeden z podstawowych punktów etykiety handlowej. Z tego powodu chętnych na wynalazek jest coraz więcej.