Spadek globalnego zysku Carrefoura

Zyski wypracowane przez grupę Carrefour na całym świecie spadły w 2008 r. o 45 proc. Na taki wynik miał wpływ ogólnoświatowy kryzys i konie4czność obniżenia marż na sprzedaży detalicznej artykułów FMCG.

Carrefour zanotował w ubiegłym roku 1,27 mld euro zysku netto, przy 86,97 mld euro przychodów. Rentowność netto Carrefoura wyniosła więc nieco poniżej 1,5 proc. Zyski spadały w kolejnych miesiącach 2008 r., aż w sumie wynik za cały ubiegły rok okazał się o 45 proc. niższy niż za 2007 r. Sprzedaż w ubiegłym roku wzrosła w porównaniu z 2007 r. o 5,9 proc.

Druga na świecie po amerykańskim WalMarcie sieć detaliczna pod względem przychodów i największa w Europie tłumaczy spadek zysku koniecznością obniżenia cen, głównie we francuskiej sieci supermarketów. W macierzystej Francji spółka generuje około 40 proc. sprzedaży. Ale coraz więcej przychodów osiąga na nowych rynkach. Polska należy do tych krajów, w których sprzedaż Carrefoura rośnie najszybciej.

Sieć łącznie posiada 5517 sklepów na całym świecie. W 209 r. spodziewa się utrzymania trudnych warunków rynkowych, które mogą mieć wpływ na jej wyniki. Przed globalnymi skutkami kryzysu przestrzega Eric Reiss, dyrektor finansowy Carrefoura.

Autor: JS

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)