Święta czas zacząć
Boże Narodzenie dopiero za trzy miesiące, to jednak wcale
nie przeszkadza handlowcom rozpocząć przedświąteczną ofensywę handlową. Na
półkach w Lidlu już zagościły czekoladowe Mikołaje.
01.10.2010 17:26
Jak podaje łódzki "Express Ilustrowany", "Na regale opatrzonym karteczkami z napisem "nowość" do kupienia są czekoladowe Mikołaje, kalendarzyki adwentowe, świąteczne pierniki i tym podobne łakocie. Klienci są trochę zdezorientowani, tym bardziej, że na stoisku obok wystawione są - z myślą o Wszystkich Świętych - znicze i wiązanki sztucznych kwiatów".
Rzeczywiście menedżerowie Lidla wyrwali się przed szereg. Kiedyś Boże Narodzenia w handlu zaczynało się na początku grudnia. Od kilkunastu lat najczęstszą praktyką jest wprowadzanie oferty świątecznej w połowie listopada. Trzeba jednak przyznać, że niemal zaraz po wakacjach niektóre sektory zaczynają odczuwać przedświąteczne zainteresowanie konsumentów. Np. branża drogeryjna łączy wczesnojesienny wzrost sprzedaży z zakupami przezornych klientów, którzy prezentowe wydatki rozkładają w dłuższym okresie.
"Express" ironizuje, że jak tak dalej pójdzie i handlowcy będą nadal ścigać się, kto pierwszy wprowadzi świąteczną ofertę to na wzór Australijczyków, czy mieszkańców Kalifornii lub Florydy, trzeba będzie przygotować dla Mikołaja letnie wdzianko, np. krótkie spodenki i T-shirt, obowiązkowo czerwone i z białym futrzanym wykończeniem.
Autor: MJ