"Tajemniczy klient" odwiedził banki. Zobacz wyniki ogólnopolskiego badania
Średni wynik dla wszystkich banków to 73,2 pkt na 100 możliwych do uzyskania.
Łącznie 60 placówek należących do 15 banków odwiedzili "tajemniczy klienci". Ich zadaniem było przeprowadzenie rozmowy z doradcą na temat kredytu lub oszczędności, skutkującej zakupem lub rezygnacją z produktu. Średni wynik dla wszystkich banków to 73,2 pkt na 100 możliwych do uzyskania. Okazuje się, że obsługa klienta w wielu miejscach kuleje. Szczególnie słabo wygląda temat kredytów.
Na następnych stronach prezentujemy najlepsze banki według badania przeprowadzonego przez International Service Check.
Trzecie miejsce na podium przypadło Deutsche Bankowi, który osiągnął średni wynik 81,8 proc., przodując ofertą produktów dodatkowych. Nie miał sobie równych także pod względem wyglądu placówek. W tej kategorii zgarnął maksymalną możliwą ilość punktów. Na szczególną uwagę zasługuje oddział w Toruniu (Rynek Nowomiejski 19), który całościowo został oceniony na 96,4 proc. To trzeci najlepszy wynik wśród wszystkich 60 badanych placówek.
Na drugim miejscu, z niewielką różnicą do lidera (2,3 punktu procentowego), znalazł się ING Bank Śląski. Jego średni wynik to 88,5 proc. W tym banku doradcy, najlepiej ze wszystkich, nawiązywali kontakt z klientami i potrafili skutecznie rozpoznawać ich potrzeby. Za relację z klientem ING dostał 90,5 proc., co okazało się zdecydowanie najlepszym wynikiem wśród 15 banków. Najgorszy w tej kategorii nie miał nawet 35 proc.
Pierwsze miejsce w rankingu zajął Bank Millennium osiągając wysoką ocenę - 90,8 proc. Tajemniczy klienci docenili doradców, który rzetelnie oferowali i prezentowali produkty podstawowe, a także potrafili odpowiednio finalizować i kończyć rozmowę. Do tego banku należy też najwyżej oceniona konkretna placówka. Mowa o wrocławskim oddziale (Rynek 36/37), którego wynik to 98,2 na 100 pkt.
W badaniu wzięły udział poza wymienionymi bankami także: Alior Bank, Pekao SA, Pocztowy, BZ WBK, BGŻ BNP Paribas, Getin Noble Bank, mBank, PKO BP, BPH, Eurobank, Credit Agricole oraz Raiffeisen Polbank.
Zdecydowanie najsłabszym punktem banków jest rozmowa na temat oferty kredytowej. Co może dziwić, doradcy nie przejawiali większego zainteresowania w nakłanianiu klientów do skorzystania z ich oferty. Średni wynik wyniósł zaledwie 65,9 proc., a najsłabszy bank otrzymał 39,3 proc.