Tesco obniża zawartości cukru w swoich napojach. Marka własna w zdrowszym wydaniu
Tesco zmienia składy w produktach swoich marek własnych. Napoje i nektary mają mieć mniej cukru. W ten sposób brytyjska sieć chce walczyć o tzw. czystą etykietę.
29.09.2017 07:56
Tesco sprawdziło skład swoich 120 produktów. W 42 przypadkach już zostały zmienione receptury. Celem było zejście poniżej 5 gram cukru na 100 ml. Mniejsza zawartość cukru ma pomóc klientom w dokonywaniu zdrowszych wyborów podczas zakupów. Teraz pytanie, czy klienci te zmiany zaakceptują? Tesco chce to sprawdzić.
- Najważniejsze dla nas było zapewnienie, że nasze napoje nadal świetnie smakują, a dodatkowo mają mniej cukru - mówi Jamie Walker, dyrektor ds. produktów na Europę Środkową.
Tesco chce wcielić w życie wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia, w której zapisane jest, że zarówno dzieci jak i dorośli spożywają za duże ilości cukru. Wprowadzona zmiana receptur napojów Tesco, oznacza iż klienci sieci w Europie Środkowej mają spożyć łącznie 4 100 ton cukru rocznie mniej.
A to oznacza, że będą mogli schudnąć, bo ich organizm dosanie mniej kalorii. Przykładowo, Tesco Cola z mniej niż 5 gramami cukru to 22 kalorie w 100 mililitrach. Podobne produkty innych marek dostarczają nieco powyżej 40 kalorii. Średnio, nowe napoje Tesco zawierają o 24 proc. kalorii mniej.
Od kilku lat zarówno producenci, jak i sprzedawcy walczą o tzw. czystą etykietę. Chodzi o to, by sprzedawane przez nich produkty miały jak najmniej szkodliwy dla zdrowia skład. Poza mniejszą ilością cukru może to być też wyeliminowanie konserwantów czy barwników.