Trwa ładowanie...
d26oxmc

Toya może pozyskać z emisji od 77 do 120,7 mln zł netto

18.07. Warszawa (PAP) - Toya, spółka działająca na rynku artykułów przemysłowych, szacuje, że z emisji może pozyskać od 77 mln zł do 120,7 mln zł netto. Środki te przeznaczy na...

d26oxmc
d26oxmc

18.07. Warszawa (PAP) - Toya, spółka działająca na rynku artykułów przemysłowych, szacuje, że z emisji może pozyskać od 77 mln zł do 120,7 mln zł netto. Środki te przeznaczy na realizację celów rozwojowych w latach 2011-12, m.in. akwizycję podmiotu branżowego, rozszerzenie oferty produktowej oraz rozwój tradycyjnego i nowoczesnego kanału sprzedaży - podała Toya w prospekcie.

"Toya szacuje, że w zależności od istniejącej koniunktury na GPW, z emisji akcji serii C, po uwzględnieniu jej kosztów, może uzyskać wpływy netto w kwocie w przedziale 77-120,7 mln zł" - podała spółka w prospekcie.

Oferta publiczna Toya obejmie 28.103.060 nowo emitowanych akcji zwykłych na okaziciela serii C. Cena maksymalna została ustalona na poziomie 4,40 zł za akcję.

Spółka zamierza przydzielić inwestorom indywidualnym nie mniej niż 15 proc. i nie więcej niż 25 proc. wszystkich akcji oferowanych. Pozostałe akcje oferowane zostaną przydzielone inwestorom instytucjonalnym.

d26oxmc

Toya przewiduje, iż udział nowych akcjonariuszy w łącznej liczbie akcji spółki po ofercie będzie kształtował się na poziomie 30 proc., przy założeniu, że wszystkie akcje zostaną objęte.

Środki pozyskane z emisji spółka chce przeznaczyć na realizację różnych celów rozwojowych w latach 2011-2012.

W prospekcie podano, że od 42 mln zł do 60,7 mln zł zostanie przekazanych na kapitał obrotowy, co umożliwi zwiększenie skali prowadzonej działalności przez skokowe rozszerzenie oferty asortymentowej.

Na przejęcie spółki z branży, zwiększającej potencjał handlowy spółki zostanie przeznaczonych 10-15 mln zł.

d26oxmc

Rozwój tradycyjnego kanału dystrybucji w Polsce, czyli wzmocnienie detalicznego kanału dystrybucji poprzez rozwój sieci sklepów patronackich YATO pochłonie 10-15 mln zł, a rozwój nowoczesnego kanału sprzedaży internetowej od 3 mln zł do 6 mln zł.

W prospekcie na rozwój systemów informatycznych wspomagania sprzedaży przeznaczono 4-7 mln zł, a na rozwój Centrum Rozwoju Produktów od 3 mln zł do 7 mln zł.

Toya dokapitalizuje także działającą w Chinach spółkę Yato China Trading kwotą 5-10 mln zł. (PAP)

jow/ asa/

d26oxmc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d26oxmc