UOKiK ukarał Media Markt
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel nałożyła blisko 750 tys. zł kary na sieć sklepów Media Markt. Firma utrudniała konsumentom reklamowanie wadliwych towarów.
Urząd uznał za niedozwolone automatyczne odrzucanie przez Media Markt reklamacji - bez odniesienia się do wskazanych w dokumentach przez konsumentów wad. Ponadto stwierdził, że klienci spółki byli wprowadzani w błąd co do faktycznie przysługujących im uprawnień.
Zdaniem UOKiK spółka naruszyła dobre obyczaje w zakresie przyjmowania i rozpatrywania reklamacji, ponadto złamała prawo do rzetelnej, jednoznacznej informacji o przysługujących konsumentom uprawnieniach. Skutkiem tego był brak jasnych kryteriów rozpatrywania reklamacji.
Prezes UOKiK nakazała zmianę kwestionowanej praktyki i nałożyła na przedsiębiorcę 750 tys. zł sankcji. Decyzja nie jest ostateczna, a spółka może odwołać się od niej do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Media Markt ma nadzieję, iż w toku postępowania sądowego zarzuty postawione jej przez Prezesa UOKiK zostaną zweryfikowane na jej korzyść.
Sieć sklepów Media Markt znana jest głównie ze sprzedaży detalicznej sprzętu elektrycznego gospodarstwa domowego, artykułów radiowo-telewizyjnych, mebli biurowych, sprzętu telekomunikacyjnego oraz fotograficznego.