UPC/Aster miał na koniec III kw.'11 584.600 klientów tv cyfrowej i 750.200 internetu
03.11. Warszawa (PAP) - Spółki UPC Polska i Aster, dostawcy usług telewizji, Internetu i telefonu, na koniec trzeciego kwartału 2011 roku miały łącznie 1.493.900 abonentów, którzy...
03.11.2011 | aktual.: 03.11.2011 09:08
03.11. Warszawa (PAP) - Spółki UPC Polska i Aster, dostawcy usług telewizji, Internetu i telefonu, na koniec trzeciego kwartału 2011 roku miały łącznie 1.493.900 abonentów, którzy korzystali z 2.445.700 usług, w tym z 584.600 usług telewizji cyfrowej, 774.800 telewizji analogowej, 750.200 internetu oraz 336.100 telefonii - poinformował w komunikacie UPC Polska.
Na początku września 2011 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów udzielił warunkowej zgody dla UPC na przejęcie operatora kablowego Aster, po tym jak na początku grudnia 2010 roku Liberty Global, właściciel UPC Polska, podpisał umowę kupna od funduszu Mid Europa Partners 100 proc. udziałów operatora Aster za 870 mln zł. Łączna cena nabycia, wliczając dług sieci Aster w wysokości ok. 1,53 mld zł, wyniosła ok. 2,4 mld zł.
"Dzięki długofalowym inwestycjom w innowacje, które w roku 2010 sięgnęły blisko 30 proc. przychodów, UPC Polska systematycznie modernizuje sieć i rozwija usługi cyfrowe, wyznaczając na polskim rynku standardy w dziedzinie prędkości Internetu i nowoczesnej telewizji cyfrowej. We wrześniu UPC ponownie wzbogaciło portfolio, wprowadzając usługę Fiber Power 150 Mb/s - najszybszy Internet na rynku. Dzięki tym inwestycjom, w trzecim kwartale już 1,6 mln gospodarstw domowych w Polsce znalazło się w zasięgu sieci UPC, zmodernizowanej do standardu Docsis 3.0." - podał UPC Polska w komunikacie.
"Trwająca integracja UPC Polska i Aster docelowo umożliwi kontynuację strategii inwestycyjnej UPC, osiągnięcie synergii i bardziej efektywny rozwój firmy, z korzyścią dla klientów. Sfinalizowany 16 września 2011 przez UPC Polska zakup spółki Aster jest początkiem koniecznej konsolidacji firm z rozdrobnionego segmentu komunikacji kablowej, co jest niezbędne w obliczu konkurencji z silniejszymi graczami o zasięgu ogólnopolskim" - podano.
W zasięgu UPC Polska i Aster znajduje się 2.608.300 gospodarstw domowych.
UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (PAP)
bas/ ana/