W lato spadła sprzedaż lodów
Tegoroczne lato do ciepłych nie należało. Spadła więc sprzedaż lodów.
W ujęciu wolumenowym nastąpił spadek o 14,5 proc., w ujęciu wartościowym o 13,2 proc.
23.09.2009 12:00
Największy spadek odnotowała kategoria lodów impulsowych, przede wszystkim w rynku tradycyjnym, gdzie ma największe znaczenie. W przeciwieństwie do kategorii impulsowej, wzrósł rynek lodów familijnych – najbardziej w ujęciu wartościowym - o 11,9 proc.
Dokonało się to za sprawą wzrostu sprzedaży w kanałach handlu nowoczesnego, głównie w supermarketach i dyskontach. Swoją pozycję lidera rynku umocniła Algida, sprzedaż lodów tej marki wzrosła wartościowo o 1,2 punkt procentowy do poziomu 31,9%. Obecnie Algida znajduje się na pierwszej pozycji, zarówno w ujęciu wartościowym jak i ilościowym.
MM